Lund i mitt hjärta

Jag är från Lund och älskar den staden.även om jag nu har valt att bo i Höllviken. I Lund blommar magnoliorna på våren, och det vill jag att de ska göra här också. Sedan tycker jag att ordet lund så fint beskriver den känslan jag ville ha i denna biten av vår trädgård. Jag vill att det ska vara lite lummigt (är det ett typiskt skånskt ord?) och mysigt. Jag åkte iväg för att köpa en magnolia till min lund-rabatt och var beredd på att nöja med en liten på en meter eller så. När jag kom till plantskolan hade de gigantiska magnolior på drygt 2 meter.

Japp, där ska den stå, utanför köksfönstret.



Som ni ser är mamma med och hjälper till, som vanligt! Så skönt att ha dem så nära att de bara kommer över när det är något.

En del växter har vi handlat på plantskolan, andra har vi fått från familj och vänner.

Här ser man lund-rabatten utifrån vägen.
Bakom kan ni se hur det ser ut i trädgården nu, bara en slät jordyta...

Här har vi petat ner en hel del växter. Tanken är att de ska växa ihop och att det ska bli lite vild känsla här. Håll tummarna för det. Magnolian står i mitten.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så fint med dubbelmeningen av "lund"!

Kram,M

2008-10-02 @ 19:59:05
Postat av: Camilla

Vad härligt med Magnolia, jag är också jättesugen på det men har fått för mig att det inte är så lättskötta.... Vet du något om det? :-)

2008-10-02 @ 21:03:16
URL: http://mysmirakel.blogspot.com/
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Vilka fina träd!

Kram Sandra

2008-10-02 @ 21:22:16
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Lisa

Underbart med en magnolia utanför köksfönstret!

Din Lunda-rabatt kommer att bli sååååå vacker!



Du har en utmärkelse att hämta hos mej!



Ha en skön helg!

Kram

Lisa

2008-10-02 @ 22:04:11
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Fredrik Frisören

härligt med växter!

2008-10-02 @ 23:08:27
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Susanne

Mmmmmm! För trädgårdsälskande ögon är detta så mojsigt:)

Susanne

2008-10-03 @ 13:33:05
URL: http://www.fantasiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Paula

Åh, jag längtar efter att få se allt i verkligheten, ser ut att bli så fint sis!!



Puss & Kram, lil sis

2008-10-04 @ 09:23:01
Postat av: Caroline Schager

Hej! Hamnade på din sida då jag sökte på KarlsonHus. Vi är i byggartagen och det lutar åt det stora lusthuset Uttringe. Har läst lite på din sida om ert husbygge, tänkte bara kolla om du kan tänka dig att dela med dig av erfarenheterna av KarlsonHus samt själva husbygget? Då blir jag jag jätteglad ;o) Tack på förhand!

2008-10-17 @ 17:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0