Planeringen

På begäran har jag försökt göra en trädgårdsplan... Inte så lätt, men den är ganska rättvisande.
Under bilden går en väg, till höger om kartan går en väg, till vänster bor Anita, och ovanför kartan går en brandväg och sedan kommer nästa granne. Nu är det ju inga autostrador precis, utan ganska små gator.

1 Örtagården
2 Lundrabatten
3 Gräsrabatten
4 Rosenrabatten
5 Rosenrabatten
6 Biluppställningsplatser
7 Pool
8 Trädäck
9 Gräsmatta
10 Hörnan (med den runda uteplatsen)
11 Bambuberså med utedusch (duschen kommer nästa sommar)
12 Syrenbuskage
13 Rhododendron
14 Björk

Kommentarer
Postat av: Stillas Malva

Vad kul att se din planering av tomten! Det ser verkligen jättefint ut både av den skiss du gjort och givetvis av dina fantastiska bilder på allt spännande som händer i er trädgård! Skissen ser så proffsig ut, du är verkligen duktig du Viveka!!

Kram

2008-10-05 @ 18:39:24
URL: http://www.malvasrum.blogspot.com
Postat av: Petronella

Hejsan! Det ser väldigt bra ut. Själv har jag inte en susning om hur vår ska se ut...

Jo det är nog en exakt likadan med årtal, vi ska bara vänta på plåtslagaren som ska meddela vilken dimension de ska ha på "gängen" som killen på Drakes får svetsa dit. Sen gäller det ju att få upp den i toppen, men det blir ett senare bekymmer :o) Ni tog väl standarsstorleken va? Det fanns i större format med men jag är rädd att det blir för mycket då...Ha en skön söndagskväll! Kram Petronella

2008-10-05 @ 18:54:45
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Tindra som jag

Åh va kul att se er planering. Jag gjorde en i våras men trädgården ser i nuläget helt annorlunda ut. Man kanske skulle ta och göra en ny planering.



Jag som totalt trillat ned i rosträsket (om det nu finns ett sådant) blir ju nyfiken på vilka slags rosor du tänkt plantera?



nina/tindra som jag

2008-10-05 @ 21:15:28
URL: http://www.tindra-som-jag.blogspot.com
Postat av: Tina på Peppar och Vanilj

Vilka planer ni har! Ska bli så kul att följa dem!!!

Tänk att få en pool ;D Det verkar bli en alldeles underbar trädgård!



Ha det gott! /Tina

2008-10-05 @ 21:47:11
URL: http://www.pepparochvanilj.blogspot.com
Postat av: Fredrik Frisören

kommer bli super fint... kul att sitta och planera!

2008-10-05 @ 23:21:06
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Ulrika

Hejsan!



Måste bara berömma ert fina hus, ser helt sagolikt ut och era fina planteringar! Tänk om några år när det har växt upp lite, det kommer bli kanon. Det är en av de saker jag ser fram emot mest med huset, att få fixa i trädgården. Först måste vi dock få bort den gigantiska högen jord på baksidan.



Ha en trevlig dag!

ulrika

2008-10-06 @ 12:49:36
URL: http://www.vitudden.blogspot.com/
Postat av: Örjan

Hej Viveka,

Vi har ju bestämt att det är Petronella som kommenterar de kommentarer vi få på våra inlägg i bloggen, men du har ju kommenterat ett par av mina inlägg och det uppskattar jag verkligen ska du veta. Speciellt att du tyckte att förändringen på 5 grader på takstolarna till pumphuset som jag ändrade var bra ;-D, men det var inte det jag skulle säga, utan att jag varit inne på er blogg idag och tittat på ert hus å jag vill bara säga att det ser jättefint ut!!!!

Plåttaket med de speciella plåtrännorna (tror att det heter något speciell, men jag kommer inte på..) är ju hur fint som helst.

Njut av huset och allt - Det försöker jag göra...

Ha'de!

/Örjan

2008-10-06 @ 15:51:12
URL: http://tinnarochtorn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0