In my dreams..

I mina drömmar har jag en sån här örtagård nästa år...



Jag vill ha flera sektioner med kryddväxter och blommor blandat, inramade av storgatsten, och med singel mellan sektionerna så att det krasmar under fötterna när man går där:)

Man måste börja nånstans, och vi började med att markera ut var vi ska ha gångar och var vi ska anlägga örtagården.

Det blir fyra "rabatter" med gångar mellan och en "cirkel" i mitten, där man kan ha en kruka eller nåt..

Få se hur det kan bli. I morgon ska vi försöka lägga klart stenen, och gräva ur så att vi kan fylla på med jord.

På andra sidan huset har de lagt ut matjord nästan över det hela.

Marken kommer upp i lagom nivå, och sedan ska det bli en del rabatter och en del gräs där. Vet inte riktigt exakt hur ännu.

Vår Rhododendron från "baksidan". Den ska få stå kvar, och eventuellt få en "kompis". Rhoddisar är så fina och de verkar trivas här nere. Det finns en hel del i Höllviken.

En del jordhögar finns kvar att släta ut.

Kommentarer
Postat av: Eva Dahlberg

Hej,

Hittade just er husblogg - härligt. Ska fortsätta och följa ert bygge med nöje. Har själv just börjat hus-blogga - kolla gärna in på www.dahlbergian.com



Vi hörs

/Eva

2008-09-27 @ 20:56:46
URL: http://www.dahlbergian.com/blog
Postat av: ColonialEast

Härligt! Med ert tempo har ni säkert en örtträdgård innan snön faller :-) Hoppas ni har en trevlig helg. Verkar skönt med lite trädgårdsarbete. Här i Stockholm blåser det så jag börjar bli rädd att byggställningen ska ramla ihop. Kram!!

2008-09-27 @ 22:05:12
URL: http://colonialeast.blogspot.com
Postat av: Ann

Oj Oj Oj - vilket hus och vilken underbar örtagård du arbetar på....är inte så lite avis.



Det ska bli spännande att följa ditt arbete.



Tack för att du delar med dig!

Hälsn.

Ann

2008-09-27 @ 23:01:23
URL: http://www.kannorochkaraffer.blogspot.com
Postat av: Sofia

Åh vad vackert med örtagård! Kommer att bli så fint, när ni är klara får ni hemskt gärna komma förbi här och rita upp hur trädgården ska se ut:)

Keep up the good work!

Mvh

Sofia

2008-09-27 @ 23:14:58
Postat av: AnnicaP

Vilken fart! Vilken smak! Allt ni gör är så fantastiskt! Jag är imponerad och avundsjuk vill också ha



Hur går det med poolen då? Kan ni bada fortfarande? Tömmer ni ur något vatten på vintern?

2008-09-28 @ 08:13:28
Postat av: Malin

Vilken dröm med en örtagård, det kämnns som vi har minst ett par år dit...

2008-09-28 @ 12:11:56
URL: http://twoswedishcottages.blogspot.com/
Postat av: Petronella

Hejsan! Jo vi beställde ju ändå dumma som vi var. Det var 20%-kampanj och sista dagen på den så det påverkade lite. Sen blir man så förvånad när folk beter sej sådär så man finner sej inte direkt. Vi bara tittade på varann jag och Ö, sen när vi kom ut därifrån började vi skratta, vad ska man göra?.. Men man blir så himla besviken. Så nu funderar vi på hur vi ska göra: skita i det och aldrig mer handla där eller ringa någon ansvarig och avbeställa hela klabbet och berätta varför. Tycker det är hemskt när folk är sådär speciellt när man behöver hjälp och inte bara ska betala för något. Det är ju ganska mycket pengar det handlar om. Hon måste ha skrämt bort en massa kunder. Du ska veta att jag inte brukar ha speciellt höga krav på säljare men den här tjejen tog priset. Hon var inte ens neutral som en del kan vara utan direkt otrevlig, jag blev avsnäst ett antal gånger. Jaja, vi får se hur det blir. Fint med örtagård iallafall. Skulle med vilja ha en senare :o) Kram och ha en bra fortsättning på söndagen/Petronella

2008-09-28 @ 15:19:52
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Fredrik Frisören

också i våra drömmar...men men ! leR

2008-09-28 @ 18:03:28
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Tina på Peppar och Vanilj

Det kommer att bli alldeles underbart i er trädgård! Lyckilga du som har så klara visioner om hur du vill ha det och som verkar se till att saker och ting verkligen händer! Själv är jag lite velig med hur jag vill att min trädgård ska utvecklas....Men det kanske är annorlunda när man anlägger nytt som ni...



Jag såg dig i en tidning i går...;-)KUL!



Ha det gott!/Tina

2008-09-28 @ 18:16:41
URL: http://www.pepparochvanilj.blogspot.com
Postat av: Jessica

Vilken fart ni har på allt! Att ni orkar! Det blir ju hur super läckert som helst!! Vad jag också förvänas över är att ni har råd att göra precis ALLT på en enda gång! Hoppas på ett riktigt "heminredningsreportage" från ert hus och trädgård när ni är klara!



Kram

2008-09-30 @ 21:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0