Mer slit i trädgården..:)

VI fortsätter outtröttligt att arbeta med vår trädgård. Med tanke på att vi kanske har färdigställt en tiondel så kan ni förstå att det ibland känns oändligt..

Utifrån vägen in mot entrén kommer det att bli singel till vänster om gången och singel in mot huset (där trädgårdsmöblerna står nu).

Sådan här singel har vi till slut bestämt oss för, natursten kallas det visst. Sjösten stod högst på önskelistan, men med tanke på vad den kostade jämfört med den här, blev valet ändå ganska lätt.

Här ser man biten till höger om gången fast sedd från huset. Där har vi tänkt att det ska stå en mysig trädgårdsmöbel sedan.

Och så har vi varit och hämtat mer sten. Det känns som om vi har hämtat så mycket att vi skulle kunna täcka hela trädgården.. Denna gång blev det storgatsten, och den har jag tänkt ha runt rabatten/rabatterna på framsidan (till vänster om gången om man ser det utifrån gatan)

Kommentarer
Postat av: Tina

Så fint det blir...jag förstår när det känns oändligt...:-) Kram Tina

2008-09-24 @ 18:36:13
URL: http://imittvitahus.blogspot.com
Postat av: Sara Smalltown

Tack snälla, för dina hurra rop! Jag blir så GLAD över den uppmuntran du kommer med :-)



Att våra byggare lämnat oss känns verkligen som en stor och viktig milstolpe i vårat hus historia. Men också lite läskigt, för vi inser hur mycket som kvarstår...



Jag måste bara återigen säga att jag tycker NI gör ett helt fantasiskt jobb med eran tomt!!! Att anlägga en ny trädgård innebär grymt mycket jobb och jag är så imponerad av er oförtrutliga vilja och strävan att bli att bli klara med även den här stora delen av erat husprojekt.



Jag vet att det är många som byggt hus och som har haft tankar på att skapa en drömträdgård, men när huset står klart finns det ingen energi kvar. Lösningen då blir att tömma ut ett par kubik jord och anlägga gräsmatta. Nu vill jag inte säga att det är något fel med en gräsmatta, men att anlägga en trädgård med stengångar, rabatter och ett annat helhetstänk är beundransvärt. HURRA för ER!



Jag gillar erat val av den tumlade småsingeln OCH de stora gatstenarna. Ska bli spännande och se hur resultatet blir!



Kram

/Sara Small Town

(som tydligen författat en hel uppsats, istället för ett kort inlägg skrattar)

2008-09-25 @ 08:41:37
URL: http://smalltownstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0