Tack

Tack för hjälpen med att hitta beslaget som jag efterlyste. Framför allt tack till Aggie som har använt halva gårdgen till det, verkar det som:) Hon visade mig en fantastisk butik: www.thehardwarehut.com där man kan hitta allt. Även mina beslag. Tex har de drygt 14 000 (jodå, fjortontusen) olika beslag att välja på. Undrar hur deras lager ser ut... Tyvärr tog det 2-3 veckor att få beslagen levererade så jag blev glad när jag hittade dem på lite närmre håll. Jag fick tips om Byggfabriken,m men där har jag faktiskt inte hittat dem, men jag sökte på andra byggvårdsbutiker, och här gick det bättre. Jag fann vad jag sökte på


Så här ser de ut som jag har beställt


Obehandlad matt mässing, kan nog bli nyggt. Jag har ju annars en förkärlek för vit metall, men denna verkar ok.

Och vad ska vi då ha dem till? Jo, i arbetsrummet, som fortfarande ser ut som "kom och hjälp mig", ska vi ha varsitt skrivbord (alltså jag och Micke, inte ungarna, de får inte plats). Som skiva har vi tänkt att använda 2 gamla spegeldörrar från sommarstugan, som vi ska beställa tunna glasskivor till (annars blir det lite buckligt att skriva i speglarna..). Vi funderade länge och väl på vad vi skulle ha för hurtsar, men så rätt som det var löste det sig av sig själv. När vi fick köket levererat till oss, gjorde Kvänum en felbeställning och vi fick 4 hurstar med lådor i stället för 4 skåp på ett ställe. Det löstes snabbt och enkelt med att de levererade nya skåp, men det var aldrig någon som hämtade hurtsarna... VÅr snickare tänkte köra dem på tippen, men då såg vi genast möjligheterna att bygga vidare på vår skrivbordsidé. SÅ nu har vi (läs Micke) målat fronterna vita, och så har vi alltså börjat leta efter handtag. Det finns ju massa snyggt, men det måste vara något som gör att hurtsarna inte ser ut som de har gått vilse och egentligen borde stå i köket.. Därför denna jakt på beslag som verkligen ska skrika "arbetsrum!!"
Lovar att visa mer sedan. Nu ska jag gå ut en runda i solen. Underbart väder och jag 'r ledig hela fredagen:)



Kommentarer
Postat av: Susanne

Hejsan Viveka! Oj vad härligt med ledig fredag, vilken lyx ;) Beslagen är riktigt, riktigt snygga, tänk vilken nytta man kan ha av nätet :) Ha en härlig helg, hoppas vädret håller i sig!

Kram,

Susanne

2008-09-12 @ 13:33:10
URL: http://familjenstalnacke.blogspot.com
Postat av: Pia

I Love Your Blog! Du är nominerad!

Helt enkelt - jag är inne o kollar varje dag (ibland flera gånger/dag) för att kolla om det hänt något nytt!

Kram Pia

2008-09-12 @ 16:32:44
URL: http://www.piapoff.blogspot.com
Postat av: Tina

Åh, jag tänkte och tänkte när jag såg bilden, "var har jag sett såna ja", nu kom du med svaret... I en butik när mig alltså, inte så konstigt. :-) Kram Tina

2008-09-12 @ 16:36:40
URL: http://imittvitahus.blogspot.com
Postat av: syren

Kollar in din blogg! Trevlig blogg.

2008-09-12 @ 20:58:09
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: Miriam

Du har sånn en flott blogg. Kjempe gøy å følge med her på husprosjektet deres. Nydelig hus. Går med litt husplaner i hodet så her finner man mange gode tips.

Vil derfor gi deg en award. Du finner den på siden min, hvis du vil hente den :) klems miriam

2008-09-13 @ 00:06:08
URL: http://miriamslilleverden.net
Postat av: Lösvirkesbyggarna

Hoppsan vad bra det kan bli av en miss! Beslagen är jättefina och det blir hurtsar med kvalité vill jag lova : D

Kram Anna

2008-09-13 @ 18:18:09
URL: http://annajoakim.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0