Utmaning

Blev utmanad av Petronella, med bloggen Tinnar och Torn


1)Tre saker om dig själv som du är stolt över:

Denna fråga var knivigare än jag trott från början, tre saker om mig själv… som jag är stolt över, då kan jag ju inte skriva mina barn tex…
Jag är stolt över hur vi uppfostrat våra barn. Det bör ju ha viss betydelse för hur de har blivit, och de är faktiskt väldigt bra och mysiga.
Sedan är jag stolt över mitt hus som jag och Micke har skapat (även om det är någon annan som byggt det mesta så är det ju ändå vi som har bestämt vad och hur..).
Och så är jag stolt över att jag är den som håller ihop och fixar och får andra människor att trivas.


2)Som vän är du?

Trofast


3)Är du bra på?

Laga mat, njuta av livet, börja stora projekt som andra får slutföra, dricka vin.



4)Är du avundsjuk?

Klart att jag är avundsjuk, men inte så att jag inte tycker att andra är värda det de får/gör, mer så att jag också vill..



5)Öl och pilkastning eller discomusik och dans?

Diskomusik och dans



6)Tränar du? Isåfall vad och hur ofta?

Har tränat mycket Step-Upi många år, gills det? Tränar just nu mest genom att arbeta i trädgården


7)Det första du gör på morgonen?

Lagar te



8)Hemlig "förälskelse"(typ nån skådis eller annat oskyldigt)

Skulle vara David Bowie då..



9)Pratar du med dig själv?

Yes

10)Mest märkbara tantvarning?

Att jag gillar pelargoner? Eller att jag har handväska?



11)Vad skulle du vilja göra mer på din fria tid?

Precis det jag redan gör, fast ännu mer, dvs fixa klart i trädgården, dricka vin med vänner, gå strandpromenader (faktiskt är det nog mest det som jag skulle vilja göra mer..)

 

12)Något nytt projekt på G i snar framtid?

Trädgård!!!

 

13)Nåt som du SKULLE VILJA göra, men som aldrig får tillfälle, tid, råd med?
Det skulle vara att resa till en massa ställen som finns kvar att resa till..


14)Det bästa med att ha barn(om du har):

Att man älskar de mer än de förtjänar och att man kan se sig själv i dem.


15)Är du pinsam ibland? När?

Jag tycker inte det, men det beror nog på vem du frågar..

 

16)Person som du avskydde i skolan?

Faktiskt ingen jag kan komma på


17)Hångel på första dejten?

Det beror på vem det handlar om….:)


18)Din bästa killkompis(om ej nu, sen förr)

Micke, min man och absolut min bästa vän.

19)Vad gör du på helgerna?

Jobbar i trädgården, träffar vänner och släkt, dricker vin och äter gott


20)Livsdröm?

Jag vill leva varje dag, inte komma på mig själv med att tänka framåt och bakåt för mycket.
Jag drömmer om att mina barn ska få bra liv och känna sig nöjda med sig själva.


Kommentarer
Postat av: Petronella

Hejsan! Vad roligt att du antog utmaningen. Den var inte helt lätt tycker jag, många frågor. Vi får se om Maria orkar svara hon med efter sin tjänstetripp. Kram Petronella

2008-09-21 @ 23:14:25
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Petronella

Näe,hur får man tag på "Vårt nya hus" Det enda raka verkar vara att prenumerera på den...hm...Finns ingenstans verkar det som. Har du fått tag i den? Kram Petronella

2008-09-22 @ 17:42:31
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0