På besök i huvudstaden

I torsdags åkte vi till Stockholm. Jag och Micke och min syrra Fia och hennes man Andréas körde upp på eftermiddagen. Vi skulle till Paula (yngsta syrran) som bor i Stockholm och som har fyllt jämnt och ställde till med fest.
På fredagen gick vi ut på stan:

Här står Fia, Andy, Paula och Peter och väntar på oss. De bor i Hammarby Sjöstad, och där är jättefint. Nära till vatten överallt och ändå så nära till stan.

Vi tog båten över till Söder och gick och promenerade bland de fina husen där.

Den här innergården skulle jag inte ha något emot att bli inbjuden till..

Vi fikade på stan, såklart. Fia

Paula

Peter

Andréas

och Micke

Den här snygga lyktan gick vi förbi. Den var jättestor, det syns inte riktigt på bilden men det var den!

Det var en härlig förmiddag i Stockholm. På eftermiddagen gjorde vi helt andra saker, men det orkar jag inte ta nu. Har ni varit runt på mina andra favoritbloggar så vet ni redan vad vi gjorde...


Kommentarer
Postat av: Brunkullan med mosipperötter

Har nog läst vad ni hittat på:)

Måste varit riktigt roligt att övveraska så där!!:D



Susanne

2009-08-24 @ 07:38:34
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: maria

Hej där tokfia,



tack för senast! Jag är fortfarande omtumlad över besöket och lite lite sur på att jag inte hade fixat det jag sedan fixade under helgen här hemma. Snacka om att ni tog oss på sängen... eller iaf nästan. Hahaha bara det att Ludde öppnade i kallingarna;-)



Det var jätteroligt att träffas på det sättet. Hade dock velat ha er längre tid. Att sitta och prata i lugn och ro. Att äta lite gott. Att fråga massa frågor... att bara chilla lite liksom.



Vänta du bara... snart dundrar jag ner till Humlebacken!



Kram kram



Maria

2009-08-24 @ 09:18:55
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Vivi

Hej! Vad fina bilder, och vad lustigt...jag var i Sjöstaden och jobbade hela fredagen, på lugnets allé, den vägen där spårvägen går...och så var jag i min favoaffär ljuvliga hem..på samma gata....undrar om jag hade känt igen dig? Kanske...Visst är det häftigt i Sjöstaden? kram kram Vivi

2009-08-24 @ 10:23:58
URL: http://[email protected]
Postat av: Petronella

Hej din tok!



Jo jag såg att du varit runt till ett par. Förstår att man inte hinner allt ;o) Vi bor ju dessutom en bra bit från Stockholm. Det var tur faktiskt att ni inte åkte hela vägen för vi var borta på dop på lördagen och resten av helgen har vi inte varit hemma så mkt heller. Jo förresten igår målade vi för då var det sol. Fast det är klart, huset hade ni ju fått sett iaf ;o) Men det blir väl fler gånger hoppas jag. Vi kanske kvistar förbi er rätt vad det är.

Nä, nu ska jag måla ett tag, man får passa på när det går. Mycket regn har det varit nu ett tag.



Kram Petronella

2009-08-24 @ 11:20:43
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com
Postat av: Ledighetsparadiset Solåkra

Fint väder fick ni också i kungliga hufvudstaden. Önskar dig en bra vecka.

2009-08-24 @ 11:57:01
URL: http://solakra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0