Lucka 20

Oj, redan dags för min tionde lucka.. nu är det inte så många kvar. Ni hänger väl med i Marias och min julkalender ända till slutet? Nu är det bara några luckor kvar,

Här i Skåne snöar det. Och snöar. Och snöar. Och de


....

ännu mer snö.

Hur mycket snö finns det kan man undra. Jag är inte så himla förtjust i vintern, tycker att de milda skånska vintrarna med ljummen luft och lite dimma är alldeles underbara. Men nu när det är snö får man väl försöka vänja sig. Det kan ju vara ok om man inte behöver ge sig ut och köra. Risken att man


.......

av vägen är ju överhängande.

Det här med luckorna är kul men jag tycker fortfarande att det är svårt att komma loss. Jag behöver

.. ..... .....
för att sätta igång.
Det

...
mig lite emot att erkänna det men jag känner att jag hamnar lite på

...........
om man jämför med Marias luckor. Hon har alltid med så mycket och så många roliga bilder. Men jag


......
inte modet, jag fortsätter glatt:). Jag är ju inte

...... ..... .. ....

och om ni inte fattar alla ordgåtorna... klicka här.

Och i morgon är det Marias tur igen:)







Kommentarer
Postat av: Mamma

Nej, inte är du tappad bakom en vagn - eller det är du ju!

Kram, Mamma

2009-12-20 @ 14:37:37
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Fia

Underbart!! Det blev ju hur bra som helst!

2009-12-20 @ 16:26:47
URL: http://scrappa.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Tänk att ni har snö även nere i Skåne. Just nu verkar det vara vitt över hela landet UTOM just i Göteborg. Så himla orättvist. Jag får väl titta på era härliga och roliga vinterbilder istället. Och det är kanske lite skönt att slippa skotta.



Hoppas att du inte sladdar eller tappar mod eller sug. Det blir ju du som får julaftonsluckan om jag räknat rätt...



2009-12-20 @ 16:27:07
URL: http://hemmaplaner.larssonslounge.se/#home
Postat av: vivi

Hej! Hahaha där fick du till det riktigt bra! Oj vad snö ni har, det är ju ovanligt! Kram från Vivi

2009-12-20 @ 18:07:55
Postat av: Brunkullan med mosipperötter

Ja snö har ni ju fått också! Hoppas det ligger kvar över julafton nu:)



Själv stod jag i -13 grader på torget inne istan igår, i drygt 7 timmar!!

Tobbes lag jobbade tillsammans med oss föräldrar på fotbollsföreningens julmarknad. Kolbullar, fikabröd, glögg, kaffe och massa annat. Tommy var tomte och bjöd barnen på godis.



Idag har jag bakat knäckflarn och trillat köttbullar. Ikväll dammtorkar jag övervåningen..men lite blogg hinner jag med också..hihi;)



Susanne

2009-12-20 @ 19:32:03
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Helén

Tycker du klarar kalendern galant :-). Har följt alla dina 10 luckor och väntar med spänning även på de sista. Helén

2009-12-20 @ 20:49:56
URL: http://sjolund.wordpress.com/
Postat av: Karin

Hej,

Jag tycker du klarar dig galant :) Ni är så fyndiga både du och Maria! Ska träffa den tokan imorgon :)



God jul önskar Marias kompis "Sill-Lisa" Karin.



ps Du har ett jättevackert hem!

2009-12-20 @ 21:29:17
Postat av: Maria

Den här var riktigt bra!!! Spark i baken har jag haft snurrandes i huvudet men jag har inte hittat någon spark att fota min bak med;-)



Bra att den kom med för den är ju klockis!



Jahapp du. Min tur idag och för första gången är det blankt i knoppen..... måste fnula på nu.



Kör försiktigt och akta er för att "sladda" ;-)



Kram Maria

2009-12-21 @ 10:02:57
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Marika

Du är jätteduktig! Vilka fina vinterbilder.

2009-12-21 @ 12:38:18
URL: http://design-minlycka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0