Basota, en gammal nyhet

Jag har länge retat mig på att det inte går att redigera kontakterna i min mobil på ett smidigt sätt (nu kommer säkert någon att berätta att det finns ännu enklare sätt att göra det på..) men så fick jag höra talas om Basota.



Man blir medlem i basota, för 99 kr om året, och för pengen får man uppdatera sin telefons kontaktbok online hur ofta man vill. Man har alltså alltid en kopia på telefonboken, så man blir inte av med alla sina kontakter om telefonen blir stulen. Dessutom kan man redigera kontaktboken direkt på basota, det är ju så jobbigt att göra det direkt på telefonen, och sedan ladda ner den redigerade boken på sin mobil. Eller som nu när jag bytte telefon till en

Då kunde jag bara ladda upp min gamla mobilkontaktbok utan att hålla på och klydda (för det var naturligtvis fel version som fanns på simkortet). Jag skaffade mig ett basotakonto, och livet blev enklare!

Kommentarer
Postat av: Fyra i huset

Du kan enligt min man som är gammal telefonisnubbe göra exakt samma sak med programvaran du får med telefonen när du köper den, då är det dessutom gratis!



/nina

2009-02-16 @ 22:43:41
URL: http://www.fyraihuset.blogspot.com
Postat av: Nettan

Men tack snälla du, tog fasta på ditt erbjudande då du var den enda ;0) !

Du gör det när du hinner & har tid !

Ingen brådska.. =0)



Titta in till mig när det är fixat, så gör vi upp !



Kram Nettan

2009-02-16 @ 23:41:19
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Anna (datavetaren)

Med din SonyEricsson-telefon fick du en cd-skiva. Installera den programvara som finns på cd-skivan på din dator (programmet heter PC Suite). Sedan är det bara att plugga in telefonen i datorn med hjälp av den usb-kabel som du också fick med när du köpte telefonen. Simsalabim så kan du redigera dina kontakter direkt på datorn och det blir helt gratis!

2009-02-17 @ 10:07:59
Postat av: Willewira

Smidigt! Tål att tänkas på... För även om du kan ladda ner det på datorn så händer det ju även saker med den...



Vilket hus han har, Håkan!! Och i Linköping!! Får åka runt och se om jag kan hitta det... vore kul att se det live (fast utanför, förstås).

Om det är troligt att jag kommer göra det? Nej, inte värst... tycker inte tiden räcker till det vanliga ens.

Ibland undrar man vad det är för liv man lever? Då gäller det att hitta de små guldkornen i livet,

annars skulle det bli för tråkigt.

Får nog leta upp dessa guldkorn idag... känner som jag behöver det. Vet inte om det är för att jag jobbar hemma och barnen är samtidigt hemma på sportlov... Det blir inte så lätt att jobba då. (Tack och lov har maken tagit semester ons-fre!!)



Önskar dig en underbar dag!

kramar

Willewira

2009-02-17 @ 11:25:56
URL: http://morkarinstappa.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Gud vilket hus. inredning

2009-02-17 @ 15:54:19
URL: http://nettanjohansson.blogspot.com/
Postat av: Jeanette

Gud vilket hus. inredning

2009-02-17 @ 15:54:37
URL: http://nettanjohansson.blogspot.com/
Postat av: Håkan

Den här tjänsten har funnits väldigt länge...

Samma sak som Basota fast helt gratis och bättre (med kalendersync mot Google calendar etc).



Kolla ZYB.com

2009-02-23 @ 01:50:45
URL: http://www.zyb.com
Postat av: Zyb är en enda stor säkerhetsläcka

Zyb stödjer bara en bråkdel av de mobiler Basota gör. Dessutom är deras (Zybs) support under all kritik. Jag gick över från Zyb till Basota.



Ps. Basota är också helt gratis!? De har inga kopplingar till Gmail eller Yahoo men sprider inte kontakter som zyb gör. Dvs. hos Basota har man sin telefonbok i fred!



Mvh



/Kalle

2009-04-08 @ 14:04:35
URL: http://www.basota.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0