Ovanvåningen

Trots att vi har bott i huset sedan i somras, har jag fortfarande nästan aldrig visat er vår ovanvåning. I går hade jag kameran med mig upp och så här ser det (just nu) ut i allrummet däruppe. Det används mest av barnen när de har kompisar hemma. Där kan de sitta och titta på tv, spela tv-spel eller bara lyssna på musik. Ibland sover Jojos kompisar över i sofforna.

2 svarta skinnsoffor som vi hade där vi bodde innan. Bordet är min mormors gamla matbord (kring det satt de 5 personer och åt varje dag) som har fått offra benen.

Just nu har vi lite våriga kuddar i sofforna, försöker tillföra lite färg i rummet. På väggen hänger ett gammalt skåp som vi köpt på auktion liksom lampan i hörnet. Tv:n står på en kista köpt på Hem och Hav.
Rummet känns fortfarande inte färdigt, vet inte riktigt hur vi vill  ha det där. Jag gillar kontrasterna mot resten av huset, de svarta sofforna och koskinnet mot det svarta golvet, och de vita golvlisterna... men jag har svårt att se vad vi mer skulle göra med detta rum. Vi har haft tankar å att kolonisera det (om ni förstår - lite Karen Blixen) men jag vet inte... Så just nu är det alltså bara lite våriga färger som står för dekorationerna.. Kom gärna med förslag!

Kommentarer
Postat av: Vimsingen

Det tar ett tag att bo in sig. Bra med slitstarka möbler till tånåringar. Jag tycker rummet ser trevligt ut.

/Vimsingen

2009-02-28 @ 08:59:00
URL: http://vimsingen.blogspot.com
Postat av: Weronica - En mammas dag

Jag känner lite likadant med det stora allrummet på vår övervåning. Det finns där och barnen använder det massor, men det är inte direkt piffat och fixat. Kul att ha lite projekt kvar iofs :) Trevlig helg!

2009-02-28 @ 10:25:49
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: Lisa

Jag tycker det ser mysigt ut och som gjort för tonåringar och bl.a. TV-tittande! Bra med slitstarkt då!



Det tar ju som sagt en tid att bo in sej innan man vet exakt hur man vill ha det. Sen är ju livet föränderligt och därmed omgivningen!

Ha en jätteskön helg!

Kram

Lisa

2009-02-28 @ 10:26:45
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Annika

Jättemysigt men kanke inte det mest lättstädade rummet. Min fundering blev att kanske ta bort soffan vid fönstret och istället ha ett lågt sideboard där, med lite fina detaljer på (blommor, fin lampa etc). Det skulle kunna göra rummet litem er luftigt. Sedan tror jag det skulle bli kanon att hänga en platt-TV där det fina antika skåpet hänger. Där kistan står nu skulle två fina korglampor kunna stå. Har sett helt underbart fina lampor som jag tror skulle passa bra in i övriga stilen, kika in på Pernilla Wahlgrens blogg och läs tidigare inlägg från 26/1, hon har köpt ett par sådana lampor till sitt vardagsrum. Bara en liten idé! Må gott!

Hälsningar annika

2009-02-28 @ 10:41:41
Postat av: Simone

Tonåringarna gillar i alla fall rummet :) och sofforna är mysiga att sova i! Super!

2009-02-28 @ 12:16:12
Postat av: Angelica E

Vilka underbara fönster! Är helt tokig i vackra fönster ;D



Hoppas att du får en mysig lördag!



Kramar



Angelica

2009-02-28 @ 13:37:05
URL: http://angelicaee.blogspot.com
Postat av: Heidi

Hei! Først vil jeg si at det er et nydelig hus du har! Har sittet mange timer og drømt meg bort:-) Spennende å få lese om hele prosessen med hysbyggingen,og elsker å titte inn i alle dine flotte rom.



Jeg har ett spørsmål. Holder på å pusse opp mitt eget kjøkken og skal male innredningen jeg har fra før. Vet at ditt kjøkken kom ferdig malt fra Kvanum men kan du fortelle meg hvilken farge det er? Fargenummer?



Heidi fra Norge

2009-02-28 @ 16:39:12
Postat av: ColonialEast

Kolonisera - absolut !

Det kommer bli supersnyggt :-) Det kliar i fingrarna på mig - har ju inte kommit så långt ännu med vår kolonisering. I och för sig var det ganska så koloniersat innan också. Och nu håller jag på som bäst att kolonisera badrummet. Ja det blev många kolonisera i den här kommentaren ... Hoppas ni har det bra i helgen Viveca!!

Kram, Petra

2009-02-28 @ 17:59:09
URL: http://colonialeast.blogspot.com
Postat av: ColonialEast

Jag sätter mig på planet direkt Viveka! Eller jag kanske ska skicka ned alla min lådor till dig som skyfflas fram och tillbaka här hemma. Fullproppade med "kolonialsaker". Så kan du testa lite :-) De kommer säkert inte att kunna användas här hemma förrän 2015 (typ då blir väl huset klart ...). Kram på dig!!!

2009-02-28 @ 18:08:44
URL: http://colonialeast.blogspot.com
Postat av: ColonialEast

It's a deal! Ska bli så skönt att bli av med de där kartongerna som bara står i vägen hela tiden :-)

2009-02-28 @ 18:24:50
URL: http://colonialeast.blogspot.com
Postat av: Hanna

Ser ut som en mysig soffhörna!



Tack för din snälla kommentar om min trädgård!!

Vad glad jag blev :)



Jättefina trädgårdsbilder visade du med!

Jag håller med...vi skulle fortsätta med trädgårdstema!

Jag tycker vi kan köra varje torsdag i mars oxå?



Fast mina trädgårdsbilder börjar sina :S

Men man behöver ju inte bara visa sin egen trädgård, förståss :D



Ha en skön lördagkväll1

Kram Hanna

2009-02-28 @ 19:34:40
URL: http://hannashantverk.blogspot.com/
Postat av: Cindy

Ja man böla rätt bra till filmen. Men det är bra att möta sånt här i vardagen så man får lite tankeställare.

Va fint ni har på övrevåningen, du ha vart lite snål me bilder från huset på sista tiden ;-) Kram

2009-02-28 @ 19:44:38
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Anne

Tycker att det är fräckt med sofforna och koskinnet, som du säger en kontrast mot dina andra rum som vi har fått se.

Kramkram Anne

2009-02-28 @ 22:29:02
URL: http://stjarnorochchampagne.blogspot.com
Postat av: Åsa

Är bra som det är och jag antar ungdomarna gillar det :)

Kram Åsa

2009-02-28 @ 22:53:13
URL: http://hemmalycka.blogspot.com
Postat av: maria

Vad roligt att få se lite från övervåningen! Jag förstår ditt lilla dilemma men jag tror att du får till det i sinom tid. Vissa saker behöver "växa" fram.



Jag bläddrade igen i Vackre hjem igår... Rebecca var hos mig igår till idag och jag ville visa henne tidningen då hennes stil väldigt mycket går i det vita, romantiska, gamla, lantliga. Hon kände genast igen Humlebacken.... att hon hade sådan koll på mina bloggvänner visste jag inte riktigt. Hon blev så full i skratt när hon såg på bilden av dina stövlar! Jag med;) Rebecca hälsar att ert hem är fantastiskt!



Ja du... snart är det fanimej vår och då åker stövlarna på och ut i trädgården ska vi och göra fint:) Vi har ju altan att snickra färdigt och växter att plantera, garage att färdigställa... jag längtar!



Ps. jag med såg björkbackens länk till pappan med den handikappade sonen, vilken pappa! helt fantastiskt, jag me blev rörd till tårar! d.s



Här skiner solen för fullt idag!!!! Så härligt med allt ljus som strömmar in i huset! Det är så härligt att jag helt struntar i ångesten som mina skitiga fönster ger mig:)



Skön söndag önskar jag Humlebackeiterna!



Kram Maria



2009-03-01 @ 10:17:41
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Leena - By the sea i Tosteberga

Om jag ska tycka något så tycker jag att ungarna ska få bestämma hur de vill ha det, om det nu är de som använder det mest. Då kan du planera i lugn och ro hur DU/NI vill ha det den dagen de har flyttat ut;-)



Kram

2009-03-01 @ 13:46:22
URL: http://bodelssons.blogg.se/
Postat av: Solåkra

Hej. Tycker att det ser trevligt ut. Du ska helt klart "kolonisera det". Det är himla läckert med mörkt och vitt ihop. Karen Blixen hade lååånga ljusa gardiner tillexempel - hur läckert som helst

2009-03-02 @ 08:56:26
URL: http://solakra.blogg.se/
Postat av: Åsa

Så mysigt att få se fina bilder av ert vackra hem.

Kramar Åsa

Är det ok om jag länkar från mig till dig ??

2009-03-03 @ 21:17:02
URL: http://etthusavdrommar.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hej igen !!



Ser att det blev fel på min bloggadress i förra inlägget, så jag skickar ett nytt.

Kramis Åsa

2009-03-03 @ 21:19:53
URL: http://etthusfylltavdrommar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag tycker det ser ut att vara perfekt som tonårsrum. Kram Liselott.

2009-03-04 @ 12:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0