bildfix

Jag går ju en photoshopkurs (har berättat om det innan) och det är kul. Jag borde vara klar med kursen för längesedan, men jag drar ut på det... måsta göra sista uppgiften före siste augusti, det bör jag väl hinna:)
Under tiden kan man leka med andra bildbehandlingsmöjligheter, här kommer två tips:
Picnik - på picnik kan man ladda upp en bild och så kan man göra den ljusare, mörkare, beskära mm. mm. Jättebra om man inte orkar dra igång Photoshop, eller om  man inte har PS. Det kostar inget att bli medlem, om man inte vill ha en massa extra lullull-möjligheter.
Roundpic - där man kan runda hörnen på sina bilder på ett enkelt sätt. Här kan man också passa på att göra bilden mindre, så att det inte tar så lång tid att ladda upp/ner dem. Jag brukar göra mina bloggbilder 500 x 333 px
Så här alltså:

Kommentarer
Postat av: Fredrik Frisören

Är det ens lagligt att ha det så fint!? leR

2009-07-12 @ 12:41:45
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Gunilla

Tack! Det här var precis vad jag behövde. Har funderatmycket hur man får in så fina bilder. Tack för en trevlig blogg!

2009-07-12 @ 15:00:34
Postat av: Caro / Karlsebakken 37

Tack för tipsen! Själv har jag precis upptäckt alla roliga funktioner i PowerPoint 2007 så där sitter jag och leker när jag har lite tid att slösa bort...! :) Ännu har jag inte fått upp så mycket av resultaten på bloggen men det kommer så småningom. Eller det är planen iaf...



Underbar bild från poolen, det ser så härligt lyxigt ut med poolen, loungedelen, lyktorna och allt!



Stor kram C

2009-07-12 @ 23:29:23
URL: http://www.karlsebakken37.blogspot.com
Postat av: Caroline

Jag är också anmäld till kursen, men har gjort ungefär hälften. Skulle kanske ta tag i det hela innan augusti.



Ett tips till är att Picnik finns "inbyggt" i Flickr omm an väljer att spara sina bloggbilder där.

2009-07-13 @ 09:53:55
URL: http://mininspiration.blogspot.com
Postat av: maria

Hej där mästerfotografen.



Idag ska jag och Alexandra "fotoshoppas" rejält. Rebecca har skickat oss till en studio där de skall piffa oss som riktiga modeller och sedan fota oss. Jag är lite nervös. Vad ska de göra med den här tanten liksom? Tur att det finns redigeringsprogram;-)



Hoppas Micke är kry nu så att han kan fortsätta med ert pul.



Kram Maria

2009-07-14 @ 09:43:41
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0