Husvisning

Igår hade vi öppen visning av Humlebacken.

Vi, som återförsäljare åt KarlsonHus, brukar ju visa vårt hus när någon ringer och är intresserade, men nu hade vi bestämt att vi skulle ha en öppen visning.

Vi annonserade i Sydsvenskan i onsdags och i går och vi bjöd in folk att komma mellan 12 och 15. Vi bad min syster Fia och Katta om hjälp att vara med och lotsa runt om det nu skulle komma någon.. När klockan var kvart i tovl var både Micke och jag säkra på att ingen skulle komma. Eller kanske en familj. Eller två. Så trodde vi faktiskt!!

Kl 12 kom den första. Kl 15 gick den sista. Och däremellan hade vi drygt 200 personer i huset... Inte klokt. Många var naturligtvis bara nyfikna och allmänt intesserade, men en del var genuint intresserade och funderade på att bygga hus. Några kom för att de trodde att vårt hus var till salu. Undrar vad de var beredda att bjuda...

I hallen hade vi satt fram vår gamla snurrbokhylla, och fyllt med de broschyrer och kataloger vi hade.. så här tom och ödslig ser den ut, 200 personer senare. Vid den stod Katta och delade ut broscyrer och tog in mailadresser. Ni som var här och inte har fått mail ännu, hör gärna av er, för några adresser gick inte att läsa.

Trappan upp var översvämmad av människor..

Vi hade städat och fejat och pyntat, och vi fick sååå mycket positiv respons. Vilka trevliga människor det finns! Det var så kul att ha alla dessa positiva människor här.

Vi hade tänkt att vi skulle ta lite bilder under visningen, vi hade också tänkt bjuda på kaffe, men det blev aldrig tid till det..


Det var fantastiskt kul att ha husvisning, tack alla roliga, trevliga människor som var här! Det var riktigt kul.

Roligast på dagen var nog mannen som sa till Katta:

-Vad snällt av dem att visa upp sitt hus..
-Jo, men de är ju återförsäljare för sådana här hus, svarade Katta.
-Jaha, då fanns det alltså en baktanke med det..

Så rolig kommentar, vad trodde han, att vi visade uppp vårt hus för allmänheten en gång om året, ung som kungafamiljen eller nåt:)


Och ni som missade husvisningen, maila oss på [email protected] eller [email protected], eller ring på Mickes telefon 0706-600106, om ni vill ha en privat visning.

Man kan också anmäla sig för nyhetsbrev på KarlsonHus hemsida, så får man reda på husvisningar och annat kul i förväg:)

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Ovanligt grepp att visa upp sitt hem så här! Kul. Behöver du hjälp med professionell homestaging inför nästa visning, så hör av dig, så sätter jag dig i kontakt med en duktig inredare i dina hemtrakter.

Trevlig kväll!

2009-10-12 @ 18:31:47
URL: http://designskolan.blogspot.com
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Härligt med så mycket gensvar! Hoppas nu att ni får lite försäljning av det också...

2009-10-12 @ 20:44:45
URL: http://houseofjammi.blogg.se/
Postat av: Emmas utsikt

Hahaha, skitkul kommentar. Ja tänk om man hade visat upp huset "bara för att". Jättebra, om man vill ha inbrott. Hahaha Jag vill också bygga Karlsonhus. En dag så....

2009-10-12 @ 21:44:23
URL: http://emmasutsikt.blogspot.com/
Postat av: Caro / Karlsebakken 37

Åh så kul med så mycket positiv respons, grattis! Svårt med något annat när det gäller ert hus då... :)



Kramelikram!

2009-10-12 @ 22:05:19
URL: http://www.karlsebakken37.blogspot.com
Postat av: Lisa

Oj, jag kan tro att det var populärt! Hade jag bott närmare hade jag definitivt kommit - bara för att få GLO på allt ert fina och få insupa atmosfären!



Så kul att det blev lyckat!

Lisa

2009-10-12 @ 22:09:25
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Vivi

Hej! vad kul att det kom så mycket människor! Grattis igen! Kram Vivi soltorp

2009-10-12 @ 22:09:37
Postat av: Lisa

Oj, jag kan tro att det var populärt! Hade jag bott närmare hade jag definitivt kommit - bara för att få GLO på allt ert fina och få insupa atmosfären!



Så kul att det blev lyckat!

Lisa

2009-10-12 @ 22:10:48
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej! Vad kul att det kom så mycket folk! Intressant att en del trodde att huset var till salu, önksetänkande kankse? Grattis igen! Kram Vivi soltorp

2009-10-12 @ 22:10:49
Postat av: Aggie

Gratulerar till allt!



Jag är iofs inte ett dugg förvånad att så många kom - ert hus måste vara en upplevelse att se på "riktigt" såas.



Vår svärson ringde oss, han hade observerat att ni skulle ha visning, och ville åka, men tyvärr kunde vi inte åka med. Så det blev inte av för någon av oss. Denna gång!



Det kanske kommer fler tillfällen!



Tur att fönstren var så fina och nyputsade.....!



Hej från

Agneta!

2009-10-12 @ 22:43:10
Postat av: Liselott

Ert hus är en stor inspirationskälla för mig och jag undrar om du kan svara på en fråga åt mig: Har starkt för mig att jag sett några stenar med hål i hängande i ett snöre i er hall på någon bild men under vilken månad. Kram Liselott.

2009-10-12 @ 22:50:58
URL: http://www.systrarnavitt.blogspot.com
Postat av: Sofia

Vad kul att det kom så mkt folk och att alla var så positiva.Nu kan man ju inte vara annat ,ert hus är ju såååå fint och genomtänkt etc.

Hade ju verkligen kommit förbi om man hade bott närmare.

Vi pratar ju om att kanske någon gång bygga själv.Om det skulle bliv av krävs det verkligen att man får träffa på en så inspirerande och kunnig säljare som ni.



Sofia

2009-10-13 @ 06:06:40
Postat av: Trasia

Hade varit jättekul, men det är ju lite långt... Sen har jag ju kravet att ta med pojkarna också ;)

2009-10-13 @ 09:53:12
URL: http://trasia.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Kanske lite tur att jag inte kunde komma då då. :) Vad kul att så många kom! Ser fram emot en privat visning någon gång när jag har vägarna förbi igen. KRAM! Pernilla

2009-10-13 @ 20:34:49
URL: http://vi-bygger-ett-hus.blogspot.com/
Postat av: Petronella

Hojt!



Vilket gensvar, vad roligt. Jag beundrar verkligen människor som er som har hemmet öppet för de flesta nästan när som helst. Själv är jag väldigt "privat", skulle få snurp om vi hade öppen visning hehe...



Jag vet ett minst lika snyggt hus, tror det kallas Humlebacken va ;o) Om jag någon gång skulle få för mig att bygga igen blir det definitivt ett KarlsonHus. Med torn då naturligtvis. Skämt och sido, det är så roligt att få positiv respons på huset. Jag blir lätt hemmablind, eftersom jag ser huset jämt. Så när vi får fina kommentarer så tänker jag att -Ja jädrar, det ÄR verkligen skitfint, och det är mitt/vårt. Så jublar jag lite :o)



Jag visste inte det där med bilderna så tack för tipset. Jag tänker hela tiden att jag ska ägna lite tid åt att lära mig mer om foto och bildhantering men det blir aldrig av.



Jag måste bara säga med att jag älskar er tapet i hallen, den är så fin.



Ha en fin kväll, kramar P.

2009-10-14 @ 21:10:09
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com
Postat av: Hannah

Önskade att vi kunnat komma förbi! Som du vet är ert hus bland det finaste och gjort att vi snart är stolta ägare av ett Karlsonhus...Grattis till att visningen gick så bra..ni är värda alla fina lovord!

Kram!

2009-10-14 @ 21:48:20
URL: http://hannahsdreamlife.blogspot.com
Postat av: den galna mamman

hejsan första gången jag gör ett besök på din blogg, jag fastnade en bra stund för du skriver bra och din blogg är mycket fräsch och fin, hoppas du får en mycket fin kväll och behöver du ett gapskratt är det bara att besöka min otroligt galna blogg haha ha det bäst mvh den galna mamman

2009-10-16 @ 21:29:59
URL: http://www.metrobloggen.se/trygg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0