Att förverkliga en dröm

Visst är vi många som går och funderar på att förverkliga någon dröm. Något man har tänkt på länge men som man inte riktigt tar tag i. Vi byggde vårt huso ch sedan blev vi husförsäljare, det är vår dröm, men många gånger har vi sag att vi skulle kunna tänka oss att importera t-ex vackra möbler och sälja också.
För ett par veckor sedan var vi hemma hos våra goda vänner Kerstin och Bengt, som inte bor så långt härifrån. De berättade då att de startat just den verksamheten. De hade beställt hem ett par containrar med saker, och den första hade kommit.
jag var tvungen att åka hem till dem idag och titta lite på möblerna, och oj vad fina de är.. Där var mycket som jag gärna hade placerat ut lite varstans i mitt hem. Kolla själv:

Detta lilla lättplacerade skåp, kan användas som nattduksbord, eller som här, bara som ett skåp i rummet. Billigt var det också, tycker jag, 790 kr.

Eller detta glasskåp, 1590 kr. Snyggt att ställa det så att det rundar av hörnet i rummet.

Dett lilla skåp kan man antingen som här ha på golvet, eller kanske på en annan möbel.

Snyggt skrivbord, inte för stort, men ändå med ganska rejäla lådor.

Denna bild tog jag ute i deras "lada" bara för att visa att det finns mycket mycket mer att välja på. Är ni intresserade, gå in på deras hemsida, http://www.bengkers.se/Bengkers.

Förutom att de importerar dessa snygga möbler, så bor de i ett alldeles fantastiskt hus i en liten by på den skånska landsbygden.

Bymiljön är betagande.

Bengans och Kerstins hus är bedårande.

Här sitter deras förtjusande dotter. Bredvid henne står en skänk som också är av egen import.

Mysig avslappningshörn.

Och ett annat mysigt avslappningshörn. Här med en byrå ur den egna kollektionen.

Här satt vi och åt middag sist vi var här, som i ett slott.

Och ett badrum som är helt ljuvligt.
Ojojoj vad fint i har det Kerstin, tack för att jag fick komma och hälsa på idag, och tack Amanda för rulltårtan:)




Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul för dem! Hoppas att det går bra!

Vilken fin header du har! Jag har inte lagt märke till den förut - är den ny?

Kram!

2010-04-29 @ 16:26:42
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ja, ni har verkligen förverkligat er dröm! Härligt när det fungerar allt!

Jättevackra och tidlösa möbler!

Lisa

2010-04-29 @ 18:24:36
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: carolina

Det är underbart att förverliga sina drömmar men jag älskar svensktillverkade möbler inte bara för att vi jobbar med dem själva utan även för miljön och arbetstillfällena. Roligt att få tid att titta in på din blogg. ha en fin helg. kram caro!

Postat av: Aggie

Urrrggh så fina möbler.....riktigt snygga.

Och deras hus - såå fint!

Har du möjligen visat det tidigare? Eller kan jag ha sett det i nån tidning, kanske.....drömhus!

Jaaa, man kanske skulle ta upp nån hobby, samla hus eller nåt sånt.....för det finns så många olika typer av hus och inredningar som är fina....ibland vill jag ha hela sagan.....eller vad sa Julia Roberts i Pretyy Woman.....

.....nu svamlar jag, natti natti....

kramar

2010-04-30 @ 00:21:07
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Vivi

Åh så fina möbler! Men du är det där försäljningspriset? Mycket bra pris i så fall! Tack för tipset och vilket vackert hem, och miljön, jag är ju svag för Skåne...åh så fint. Kram och trevlig valborg på er alla! Vivi soltorp

2010-04-30 @ 08:18:14
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Jättefina möbler! Hade vi bott kvar i vår gamla Skånelänga hade jag gärna köpt hem några stycken :-) en tycärr passar de inte in i ett 50-tals hus :-(



Huset liknar jätemycket ett hus här i Lomma :-)



Badrummet va sjukt snyggt!

2010-04-30 @ 10:25:48
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hej!

Visst är det härligt att våga och ha möjlighet att förverkliga sina drömmar. Roligt att höra om människor som gör det.

Vilket hem! Och vilka underbara möbler! Ska genast gå in på deras hemsida.

Skåpet i badrummet blev jag alldeles speciellt förtjust i, så det hoppas jag också kom från deras kollektion. Sitter här och planerar badrum, och det hade passat perfekt :)Kram

Jennie

2010-04-30 @ 11:10:13
URL: http://skogslunden.blogspot.com
Postat av: LissenTo

Oh så många fina saker, jag skulle gärna ha flera av dom i mitt hem, t.ex skänken och skåpet i badrummet.



Nu finns mitt vårtecken uppe.

Ha en skön vecka. Lissen

2010-05-03 @ 08:12:16
URL: http://lissento.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0