Årets pepparkakor

Det har blivit en tradition att mamma och pappa kommer hit och bakar pepparkakor tillsammans med oss. Vi gör ju skurna, skånska pepparkakor efter min farmors recept (som ni för övrigt hittar här)

Vi rullar degen och har den i kylen tills det är dags att skära. Vi brukar använda skärmaskin, men det gick inte i år, den föll bara sönder. Därför blev kakorna lite tjockare än vanligt, men de är sååå goda...

på plåten,

i ugnen..

på bänken...

och i burken.
600 pepparkakor gjorde vi i år... undrar om de räcker till julafton...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mumsigt.

Lustigt att degen delade sig, det är det där med att baka, man vet aldrig. Men dom ser vansinnigt goda ut!

Jag har degen klar, men har inte haft tillfälle att sätta igång ännu. Funderade på nu, men nu kommer Ladies på Östermalm och dom vill jag väldigt gärna titta på.......undrar varför, jag som trivs så med att lunka omkring här på min kulle och rätt in i skogen.....hemlig längtan? Nääääee.

Kramar

2010-12-16 @ 19:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0