Nyårsafton 2009

Jag vet att jag kommer sent med mitt nyårsinlägg, men det har varit så himla mysigt att bara slappa och göra ingenting.. Dessuton har vi haft lite strömavbrott och med det även internetavbrott..
På nyårsafton var vi hemma på Humlebacken. Vi var 19 personer och alla bidrog med något till festen.

Bordet färdigdukat, murgröna och julrosor, kungligt danskt porslin och blandade vinglas, linnedukar och linneservetter

Förrätt, murkelpaté med cumberlandssås, en underbar laxmousse och en fänlålssoppa som serverades i kaffekopp, syns inte i denna bild.






Till kaffet..


Katta och Andréas

Anna pratar med Isabella och önskar gott nytt!

Fia, sötisen

Världens finaste systerdotter, Ella<3

LilleVincent

Vid tolvslaget eldade vi i eldkorgen och Björn sköt raketer så det stod härliga till. Vackrast var när himlen fylldes av kom loy (thailändska lyktor).

Gott nytt år!!

En del tyckte att det var lite otäckt därute, de stannade inne och titttade genom fönsterna

Efter tolvslaget var det svårt att få upp värmen igen, här Stina i filt:)

Tack Susanne och Patrik för bilderna



Kommentarer
Postat av: annicap

Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och jag ser fram emot många, härliga, inspirerande blogginlägg blink, blink

Kram

2010-01-03 @ 21:32:25
Postat av: ingela/inspiration i vitt

hoppas att ditt år blir underbart och jag följer gärna dig och din fina blogg in i det nya året. Kram/Ingela.

2010-01-03 @ 21:46:28
Postat av: Mamma

Och jag önskar god fortsättning på det nya året! Skönt att ni fått strömmen tillbaka...

Kramar!

2010-01-03 @ 22:05:28
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vilken härlig nyårsafton ni ser ut att ha haft! Ingenting verkade ju fattas!



En riktigt god fortsättning önskar jag dej!

Kram

Lisa

2010-01-04 @ 08:29:15
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Vivi

Så fint ni har dukat! Och så vackert ute med ljuslingor och eldkorg, ni har mindre snö än oss kan jag konstatera! Kram på er!/Vivi

2010-01-04 @ 10:17:03
Postat av: Brunkullan med mosipperötter

Så mysigt ni haft! Och vilken dukning:)

Jag har vart dålig på bloggeriet under helgerna, men ikväll ska jag lägga in riktigt många bilder från ledigheten:)

Susanne

2010-01-04 @ 10:36:51
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Katarina

Ja det var en kanonkväll! Tack ännu en gång! (typiskt att man fastnat på 3 bilder för mycket...) kram

2010-01-04 @ 17:43:23
URL: http://hemohav.blogspot.com
Postat av: Hannah

Är inte ett dugg avis på er fantastiska Nyårskväll i ert fantastiska hus ;) Klart vi hade det trevligt vi med.. hemma hos vänner men gud var vad vi längtar efter vårt egna Karlsonhus nu..att få ha julafton och nyårsfest ..framför brasan med nära och kära..I år så är det vår tur...:) Tack ialalfall för 2009..där du gett mig en massa kloka ord, råd & tips och härlig inspiration som jag tar med mig in i 2010

Kram!

2010-01-04 @ 20:00:58
URL: http://hannahsdreamlife.blogspot.com
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Vilken underbar dukning! O vilken stor o härlig fest!



God fortsättning på det nya året!

Kram Cornelia

2010-01-04 @ 22:18:27
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det ser ut att ha varit en mycket härlig fest. Dukning är fenomenal och jag fullkomligt älskar tallrikarna (är alla samma?).

Och så måste jag säga att Ella var det sötaste jag sett på mycket länge! Vilken blick!

God fortsättning. Kram Lotta

2010-01-04 @ 22:24:39
URL: http://lottasworld.blogg.se/
Postat av: Vivi

Hej! Jo det hjälpte med konjak och choklad, något piggare idag eftersom jag sov nästan hela natten! Kram kram Vivi

2010-01-05 @ 07:53:22
Postat av: Brunkullan med mosipperötter

Jappesijapp:)

Vi har skoter. Nästan ett måste när man har stugan i fjällnära miljö som vi har. Då tar man sig ut på ett helt annat sätt. Massa fina leder finns i området.

Skotern är till åren, men fronten är nylackad och fin strax innan jul, så den ser väldigt fräsch ut!

Vi har köpt av våra rara grannar, och är nått av det bästa vi gjort. Förra året använde vi den flitigt. I år har det inte blitt så många gånger, men det är ju nu efter jul som skoterföret är det bästa:)



Till nästa år pratar vi om att köpa ännu en skoter. Inget dyrt, utan nått begagnat som duger för våra små utflykter!

Fördelen med ännu en skoter är att vi slipper ta med pulkan varje gång vi åker hela familjen. Nästa år blir Tobias 16 år, och får ta skoterkort också, så en skoter lär vara på vift mest hela tiden;)



Hoppas du får tillfälle till fler skoterturer! Det är riktigt härligt:)

Susanne

2010-01-05 @ 08:36:54
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Karin

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!!Härliga bilder!Ha det gott!Kram Karin

2010-01-05 @ 17:29:04
URL: http://shoegalnogg.blogspot.com/
Postat av: Silje

Heihei og godt nyttår:D



Det har vært kjempe gøy og inspirerende og følge bloggen din i 2009:D



Kjempe gøy å se oppsummering slik og må bare si at dere har fått det utrolig fint. Alt er virkelig gjennomført og nydelig!



Gleder meg til å følge med i 2010:D



Silje

2010-01-06 @ 23:15:01
URL: http://heimsverden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0