Besök

Sonja från Tyskland har fäljt min blogg ganska länge, och brukar skriva små söta kommentarer. Jag har förundrat mig över att hon skriver på svenska, det är ju inte så vanligt att tyskar pratar svenska. Häromdagen ringde Sonja från Trelleborg och frågade om jag hade lust att träffa henne, för hon var i Sverige på semester, och det hade jag ju. Sonja kom hit och vi satt och pratade i flera timmar om allt möjligt. Det var så kul och intressant att träffa dig Sonja!
Svenskan hade Sonja lärt sig för att hon har varit på semester många gånger i Sverige och sedan har hon hållt det vid liv genom att läsa svenska böcker och lite så. Fantastiskt.

Jag fick en fin presenst. Eftersom Sonja troget läser min blogg, så vet hon att jag är tedrickare, och med sig hade hon ett paket som innehöll detta:

Ett ostfriesiskt te, som ska lagas, hällas i den vita vackra koppen, över en av sockerkristallerna, och sedan ska man ta den fina skeden och försiktigt hälla mjölk i mitten. Spännande. Det ska vi prova, tack snälla Sonja!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Aha! Jag såg koppen och den fina skeden igår och undrade litet vad det var! Tack för igår!

Kram!

2010-07-29 @ 10:45:14
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Aggie

Wunderbar!

Vilken vacker kopp. Du får rapportera hur

Ostfriesisches te smakar, det kanske är en sensation.

Kul med läsare från andra länder.

Kramisar

2010-07-29 @ 12:08:15
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Liw

häftigt så många nya vänner man får via bloggen...

Du får gärna titta in på min nya blogg, jag hade hilleshog.blogg.se innan...



kram

2010-07-29 @ 12:41:15
URL: http://quarterlife.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vilka spännande möten livet bjuder på ibland!

Alltid lika fascinerande när människor lär sej svenska utan att bo här!!! Imponerande!

Vilka fina thégrejor du fick!

Lisa

2010-07-29 @ 13:08:57
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Vackert! Och vad skoj!

Jag har en gammal vän i Tyskland, vi var brevvänner länge under tonåren. Hon hade lärt sig svenska själv för hon ÄLSKADE (hård)rocksgruppen Europe. Jag med. Men hon verkligen älskade dem eftersom hon bemödade sig så med att lära sig deras språk. Som de inte ens sjöng på... :)

2010-07-29 @ 13:30:08
URL: http://www.skrivarmamma.blogspot.com/
Postat av: Anette

Hej!



Ni har ett fantastisk hus och du tar fantastiska och inspirerande bilder.



Vad använder du för kamera?



Soliga hälsningar från Stockholm!

Anette

2010-07-29 @ 13:42:49
Postat av: Vivi

Hej! Vad roligt med besök, gullig present dessutom! Kram från Vivi soltorp

2010-07-29 @ 16:02:11
Postat av: Vivi

Tack för tipset om majsen, visste inte det! Ja vi får se, platsen där vi planterade kanske är lite för solfattig....men vi hoppas på egen majs, det är sonen som har ett stort planteringsintresse som absolut ville plantera majs! kram Vivi

2010-07-29 @ 19:31:19
Postat av: theres lindberg

Underbart med besök och roligt att hon följt dig. Ha en underbar dag.

Kram Theres

2010-07-30 @ 06:32:58
URL: http://www.tildaochmamma.blogspot.com
Postat av: Sonja Sell fran Tyskland

Tack för senast! Jag har just kommit hem och plockat undan mina grejer, bland annat ett utgava av ett svensk tidning med ditt hus pa uppslaget. Det är precis sa fint i verkligheten som det ser ut pä foton och här i blogget - fast man inte ser hur snälla du och din familj är. Tack för att jag kunde komma barasadär, det var jättekul. (Jag har fortfarande ingen svensk tangentbord, sa jag skriver fel ännu...) Kommer du till eller genom Tyskland nästa gang, är du och din familj självklart varmt välkommen hos mig i Marburg, ett trevligt liten universitetsstad med medeltida anor, korsvirke mm, alltid värt en resa! länk till stan: www.marburg.de

2010-08-02 @ 07:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0