Semester??

Jag ber om ursäkt för att jag inte prioriterar bloggen just nu, men det är för mycket annat som pockar på uppmärksamhet. Dels vädret som ju i sommar varit helt i min smak, varmt och soligt. Jag njuter i fulla drag och har inte alls lust att sitta vid datorn och uppdatera bloggen. Dels att vi, trots semestern har haft massor att göra med att sälja KarlsonHus. Vi har haft lite flyt och lyckts sälja tre hus i sommar, och det tar ganska mycket tid. Inte att sälja dem, men det är mycket arbete efteråt. Idag ska vi och träffa en trevlig familj och diskutera deras husleverens t.ex. Det är oerhört spännande och roligt att få vara med när andra familjer bygger hus. Nästan lika kul som att göradet själv igen. Man kommer väldigt nära husköparna, och husen blir lite av våra egna favoriter. Dessa tre hus har vi sålt nu i sommar:

Ett Katrine, ett trevligt en och en halvplanshus som trots sin enkelhet känns som ett riktigt KarlsonHus med detaljer och känsla.

En Glasmästarvilla som ska byggas ute på landet. Visst är det ett härligt hus med en underbar veranda.

Och så ett HUmlebacken, i lite förändrad och förstorad version. Kul att sälja vår egen modell, eftersom Humlebacken kom till i ett samarbete mellan oss och arkitekten.

Jag hoppas att jag ska få visa lite av dessa hus när de ska byggas, men jag har inte frågat köparna ännu, det måste jag ju göra först. Och det dröjer ju ett tag innan husen kommer att börja byggas. Jag längtar, och det tror jag att köparna också gör.

Kommentarer
Postat av: Marika

Jättefina hus!! Jag får nog gå in och spana på er hemsida..för en sån måste det väl finnas?! Det första är min favorit, Katrine!

2010-07-22 @ 09:46:25
URL: http://design-minlycka.blogspot.com/
Postat av: Vivi

Hej! Ja vad kul tänkt vi får följa med på husbyggena! Det är så roligt med husen för alla är ju fina, jag har inte varit inne i alla modeller så då är det ju extra spännande att få se dom. Vad ni är duktiga som jobbar på! Kram från en annan Vivi

2010-07-22 @ 09:51:21
Postat av: Aggie

Det var roligt att höra att det går bra med Krlsonförsäljningarna - vad säger man, gratulerar? Ja, gratulerar, verkligen!

Jag kan tänka mig att det tar tid och tankeverksamhet och att det kommer i första hand. Så klart.

Och njutandet av vädret, vi har ju inte riktigt bra väder här, vi, men det gör inte så mycket.

2010-07-22 @ 09:58:05
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Pernilla

GRATTIS till husförsäljningarna! Bra jobbat! Förstår att det inte blir mkt ledigt, det tar massor av tid det där har jag förstått under vårt eget bygge... :)



Min man är lite putt just nu, han har en kund som har sabbat hela hans semester med telefonmöten och strul. Nu börjar han jobba på måndag och undrar vart semestern tog vägen. Trist att driva eget...

2010-07-22 @ 10:04:27
URL: http://www.skrivarmamma.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Åh, har ni sålt tre hus?!!! Så duktiga ni är och säkert inspirerande för köparna förstås, eftersom ni ju själva gjort hela "resan"!!!

Det är verkligen vackra hus och det vore spännande att få se själva byggandet också!

Ha det gott i värmen!

Kram

Lisa

2010-07-22 @ 10:16:10
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Jennie

Kul! Hoppas verkligen att ni får lov att låta oss följa byggena. Det vore väldigt roligt.

Jag förstår att det är det otroligt inspirerande att få vara med i andras byggprocesser. Det märks ju på ert eget fina hus hur roligt ni tycker att det är. Och hur bra ni är på det!

Kram Jennie

2010-07-22 @ 23:27:24
URL: http://skogslunden.blogspot.com
Postat av: Ann-Christine

Grattis! Roligt att det går så bra för er!

Ert hus om något är ju fint att marknadsföra, det är verkligen en snygg modell, både fasad och interiör.

Förstår det är spännande att följa byggena, även om det är andra som ska bo i dom sen :)

2010-07-23 @ 10:41:35
URL: http://strandviksvillan.blogspot.com
Postat av: Petronella

Grattis till försäljningarna! Förstår att du njuter av semestern. Här blir det inte mycket annat gjort än att njuta av bebis o passa på att sova när det går ;) Stor kram Petronella

2010-07-24 @ 12:05:19
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com
Postat av: Kari-my home is my castle

Jeg fikk lyst til å bygge hus ;)

Såå flotte disse er...



Klem,Kari

2010-07-24 @ 18:52:50
URL: http://myhomeismycastlebykari.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Vilka fina hus!!

2010-07-26 @ 15:38:59
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Nina

Så vackra hus!!!! Så vill jag bo. Är på jakt efter tomt utanför Göteborg och jag har fastnat för ert Humlebacken. Lite för stort för oss dock. Hur är möjligheterna att förminska det? Superfin blogg och katterna är ju såååååå söta :)

2010-09-10 @ 20:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0