Bröllopsdag

Igår, den 29 juni, hade vi 19-årig bröllopsdag. Vi har infört att vi bestämmer vartannat år, vad vi ska göra. I går var det Mickes tur att bestämma.
Vi körde hemifrån framåt eftermiddagen, och färden gick österut.
Jag gissade ganska snart vart vi skulle och jag hade rätt:)

Vitemölla badhotell, ett av de vackraste hus jag vet. Jag hade aldrig sett det i verkligheten men det uppfyllde mina förväntningar. Tänk om fler svenska badorter (läs Höllviken/Kämpinge) kunde bevara den underbara miljön..'

Hotellet ligger på barfotaavstånd från stranden.

Hisnande vackert..

Utsikt norrut.

Söderut mot Kivik och Stenshuvud.

Norrut igen..

Den här stenen ser ut som om den blivit kluven av den svarta.. undrar om det är en installation.

Inåt land ligger badhotellet!

Gatorna i Vitemölla har roliga namn.

Och det finns så många underbara hus! Ursäkta bildkvalitén, jag fick använda mobilen..

















Från hotellrummet såg vi badhotellsskylten,


vi bodde rakt ovanför O:et




I restaurangen åt vi en underbar middag och drack goda viner. En härlig dag med andra ord.
Allt var bra på badhotellet, utom en sak. Inredningen i rummen... Vem har tänkt till där??
Jag har inga bilder från rummen, jag minns att jag har sett det innan, att de skrev på hemsidan att "rummen är inredda i shakerstil", men det beror på vad man menar med shaker.

Det första jag reagerade på var trappan, HUR kan man sätta in den trappan i det vackra huset??? Den är säkert jättefin, men inte där.

Eller denna sittgrupp med i och för sig, jättevackra möbler, men INTE där!!!
Jag skulle ge bort mitt sommarlov för att få sätta tänderna i en styling av det hotellet, det finns alla möjligheter....
Vitemölla Badhotell; ring mig, så ska jag fixa till ert hotell....






Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Ett försenat grattis på bröllopsdagen!

Ljuvligt hus, badhotellet, och så fint det ligger! Bilden på stenarna i det rosafärgade vattnet är såå vacker! Men namnet på gatan kan jag inte ens uttala...

Mysig bröllopsdagsutflykt!

Kramar!

2010-06-30 @ 17:48:25
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Jennie

19 år, det var inte dåligt, stort Grattis!

Vilken härlig bröllopsdag ni verkar ha haft. Blir jättesugen på att åka dit. Hoppas de har haft vett att anlita dig för lite inomhusstyling innan då:)

Kram Jennie

2010-06-30 @ 19:48:19
URL: http://skogslunden.blogspot.com
Postat av: A House With A View

You go girl! Hoppas de ringer, hihi. Superfina bilder och STORT GRATTIS på er dag!!



Kramiz aka

2010-06-30 @ 19:56:00
Postat av: Lena

Ett stort grattis på er bröllopsdag! Och vilken trevlig liten tripp ni gjorde! Alldeles lagom!



Förra året styrde vi kosan mot detta lilla paradis efter att jag läst om Vitemölla i Lantliv. När vi körde in på parkeringen började mitt hjärta slå snabbare. UNDERBART! Vi hade inte bokat, men fick ett rum och gick upp för att ställa in väskorna. Men jag fick kalla fötter i trappan. När vi kom in i rummet blev jag så besviken så vi åkte vidare... Jag grät nästan! Menyn såg fantastisk ut och omgivningen hur fin som helst! Ring mig så hjälper jag dig gärna! Jag har ju lite att ta av, så att säga... KRAM!

2010-06-30 @ 21:04:18
URL: http://aratorp.blogspot.com
Postat av: Dubbelörnen

Vi besökte Österlen o körde förbi detta vackra Badhotell. Fick samma känsla som du o tänkte att där vill jag bo nästa gång. Googlade runt i vintras o läste om det som du nämner. En total katastrof vad gäller inredning!! Det liknades som värsta simpla gamla Scandichotellet ;).



Obegripligt att man inte förstår hur viktig inredningen är till helheten!



Så som du förstår har vi inte bokat Vitemölla Badhotell i år :D.

2010-06-30 @ 21:20:12
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Synd på inredningen, exteriören är ju verkligen en dröm! Stranden och byn i övrigt verkar ju ha gjort er vistelse bra i alla fall.



:o) Cecilia

2010-06-30 @ 22:23:38
URL: http://ceciliasinredning.blogspot.com
Postat av: Iréne

Grattis! 19 år! Det e inte lite de!

Vilket underbart ställe! Fantastiskt vackert vid havet! Men jag håller med om inredningen! Hoppas dom ringer!! ler



Ha en toppensommar!

Kram! Iréne

2010-06-30 @ 22:38:38
URL: http://allheavenandearth.blogspot.com/
Postat av: Vivi

Åh så kul att få se bilder, (och vilken härlig tradition att välja resa varannat år, kul idé! Ja nu är jag inte gift men ändå) vilket underbart läge, och så fint allt är, jag saknar Skåne när jag ser det där......så vackert allt är, förutom då viss inredning som vi sett...förstår vad du menar...hoppas dom ser din blogg och ringer!!!! Sen kan jag åka på semester dit utan att reta mig på inredningen. kram Vivi och Micke till 19 år! från Vivi

2010-06-30 @ 23:34:22
Postat av: Älfgärdet

Grattis till era år tillsammans! & vilket ställe ni varit på...suck...& den sanden sen...men jag får lov att hålla med om trappan ;)

2010-07-01 @ 00:38:11
URL: http://alfgardet.blogspot.com
Postat av: Husprojekt Drömhus

ååååh var fina hus!! & vilket underbart ställe! Grattis på bröllopsdagen!

2010-07-01 @ 12:47:34
URL: http://www.husprojektdromhus.blogspot.com/
Postat av: Karin

Underbara skåne - såå mysigt! Fina bilder.

2010-07-28 @ 23:01:51
URL: http://livingkd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0