Fjortonde måndagen med vårtecken

Så ÄNTLIGEN har jag blivit klar att ta mina vårteckensbilder för denna sista omgång. Jag fick ge mig ut i regnet och det var väl inte helt bra för kameran, men den ligger på tork nu.
Jag vill passa på att tacka alla underbara vårteckensbloggare som gjort så många härliga vårteckensinlägg, som har gjort att vi har kunnat följa vårens framfart genom Norden. Nu ska det väl vara vår i hela landet!! Och egentligen ska det ju vara sommar här nere i söder, men det vet inte vädret om:(. Jag hade tänkt att min sista utmaning skule bestå av en somamrspaning, men det blev inte riktigt så..
Här kommer mina bilder från trädgården som det ser ut idag:

För det första är allt grönt och härligt nu. Man kan knappast fatta hur trist och tråkigt det var för bara några månader sedan.. men nu är allt grönt utslaget. Härligt.

Bakom badhytterna blommar rönnen, och rhododendronen har präktiga knoppar.

Grönskan bäddar in huset igen, och det ser så mycket trevligare ut än när det är kalt och trist.

Ken har fått komma fram och börja arbeta. För er som inte känner Ken, kan jag berätta att han dammsuger poolen:)

Grannens brjönbärssnår försöker som vanligt emmigrera in till oss. Fram med sekatören!

Frilandshibiskusen har fullt av blad. Jag längtar efter blommorna:)

Kryddlandet ser grönt och frodigt ut. Och blött. Allt är så blött idag.

Syrenerna doftar skolavslutning och det är det ju faktiskt snart dags för. Mindre än två veckor kvar:).

Snart blommar gräslöken.

Tack alla för 2010 års vårteckensutmaning, hur många var vi som höll på till slutet? jag har varit runt på en hel del, men ganska många har hoppat av under vägen. Det blev kanske lite för långt att hålla på till sista maj, eller vad säger ni. Och ska vi på det igen nästa år?


Kommentarer
Postat av: Zara Hallman

Hej Viveka.

Man får tacka för ditt fina arbete med vårteckenutmaningen, ett sånt fint jobb du har gjort.

Härliga bilder från din trädgård, en frialdshibiskus, sånt imponerar på en riktig Norrbottning.

Det ser härligt lyxigt ut med polen i förgrunden och ert vackra hus i bakgrunden.

Och en sån otroligt grön grönska.

Jättefina bilder.

Hoppas du får en härlig sommar.

Kramen och tack.

Zara

2010-06-01 @ 18:39:20
URL: http://houseofchandeliers.blogspot.com
Postat av: Vivi

Hej på dig!

Tusen tack för ditt engagemang, jag har försökt hänga på och nu har jag ju köpt en liten kamera så det blir lättare.....jättefina bilder på er fina trädgård, så mysigt, håller med, det blir så fint med allt det gröna mot ert fina hus! Ha det så gott kram kram från Vivi soltorp

2010-06-01 @ 19:29:29
Postat av: Aggie

Vilket arbete du haft med att ordna alla listor och skicka mail och jag vet inte allt för jag har ingen aning om hur mycket arbete det varit - förmodligen ganska mycket!



Jättetack för att du gjort det.



Jag fick ju världens skjuts av det när jag startade min blogg. Verkligen!



Och det känns lite vemodigt att det är över, det blev ett sånt kontaktknytande över hela landet och i Norge också. Jättekul!



Men hej vilken sommar du har i trädgården!

Visserligen regn, men färgerna blir så fina i regn. Gillar mycket bilden på din kryddgård speciellt mycket....läckert! Tänk att gå dit och klippa lite färska örter och sen gå och tillreda mat....som i en bra film.



Lev lugnt, ta hand om dig och vi hörs!

Storkram och tack från

Aggie



2010-06-01 @ 19:57:24
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Mamma

Så klart ska vi göra om det nästa år!!! Absolut!

Tycker jag...

Tack för i år!

Kramar!

2010-06-01 @ 21:22:30
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: A House With A View

Nästa år hänger jag på för första gången, ska bli jättekul!!



Kramizar aka

2010-06-01 @ 21:32:58
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Jag tycker det här e jättekul o har hängt med ända till slutet. Har precis publicerat mitt finalinlägg :-) Jag hänger gärna med ävennästa år! Men då vill jag att det ska va torrt, varmt och soligt vårväder. Tror du att vi kan beställa det?! ;-)

Nu hoppas vi att dagens soliga väder har kommit för att stanna även här nere i Skåne!

2010-06-02 @ 10:39:10
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Maria

Undrar om du gräven än eller om du släppt spadeen för dagen nu?..... För mig blev det inte så mycket grävande dock. Har legat på gräsmattan i solen och kollat Annso när hon grävt. Hon hälsar tillbaka förresten.



Tack själv för denna vår. Jag tycker absolut att vi kör igen nästa år... om vi bloggar då vill säga. Man vet ju aldrig. Fast innan nästa vår måste vi ju fnula på hur vi ska göra med julkalendern hahaha.



Nu måste jag nog tänka "sova säng" imorgon har jag en såndäringa golfgrej igen. 7 ska man stå givakt på klubben och sedan sitter jag där i min brassestol i fem timmar och säger hej till de som passerar. Vädret ska ju bli fint så jag klagar inte:)



Kramis kramis

2010-06-02 @ 21:42:51
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

Tack, Viveka för denna vår! Jag har rapporterat duktigt varje måndag, det är så kul att gå tillbaka och titta och särskilt som man har förra året att jämföra med också. Klart vi kör nästa år igen! :)



Trots att ni ligger före oss verkar vi kommit ifatt en del ändå... syrenen, rönnen och gräslöken är i fas.

Go´ sommar på dig!

2010-06-03 @ 17:51:11
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Erika

Tack för i år, jag är en av dem som inte orkade/hann med i slutet.

2010-06-04 @ 22:14:23
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com
Postat av: Yenny

Jag ska nog vara med nästa år igen om det blir, för tredje året i så fall! Det blev inte riktigt varje måndag, men nästan. :) Tyvärr hade jag alldeles för fullt upp för att kika in hos alla andra...



/Yenny på Gotland

2010-07-04 @ 18:40:12
URL: http://ietthuspaeno.se
Postat av: Mia

Verkligen ett drömställe jättefint hus & tomt!/Mia

2010-07-07 @ 08:44:48
URL: http://www.etapptva.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0