Trettonde måndagen med vårtecken

Tänk trettonde, av totalt fjorton.. Inte klokt vad tiden går. Jag vet att en del av er tycker att det kan räcka nu, att våren nu verkligen är på plats liksom, men kom då ihåg att i norra delarna av Sverige och Norge har våren just kommit.
Här i söder blommar rapsfälten så att man nästan är tvungen att använda solbrillor, och allt är så skirt grönt. Det är så vackert att det nästan gör ont just nu.

Den underbara stjärnflocken blommar. Inte med så många blommor, men oj vad de är vackra.

Löjtnantshjärtat är snart överblommat, men än så länge hänger hjärtana som tvätt på en torklina.

Snart är syrenerna helt utslagna och insekterna har börjat komma.

Älskade tovsippor blommar så skirt och fint.

Rabatten i vår hörna är så vacker nu. Den knallröda färgen på tulpanerna är helt osannolik i min trädgård, men den är helt underbar. Vilka fantastiska tulpaner!

De har en så underbar både färg och form.


Och glöm nu för all del inta att vara med i Tävlingen. Det är inte så jobbigt, och tänk att du kan vinna 1000 kronor. Kolla inlägget här under!!
Lycka till!

Vill du se fler vårtecken, klicka på vårteckensbilden nedan!



Kommentarer
Postat av: Pappa

Vackra bilder!!

Nästan mer sommar än vår!

Kram/P

2010-05-24 @ 20:20:06
Postat av: Maria

Hej vännen, long time no kommentar från mig nu.



Håller med dig, tulpanerna är jätteläckra både till färg och form. Det är så spännande med allt som blommar. Vi ligger lite efter här ser jag men det gör ingenting.



Egentligen är jag superallergisk på om våren och försommaren. Sedan vi flyttade hit har jag inte kännt av ett dugg. Konstigt eftersom jag varit allergisk sedan barnsben.



Ang dina frågor. Plastmatta har jag ute på altanen. Inte orkar man ha en riktig som man ska släpa in och ut i parti och minut. Hur tänkte du där:) Tycker att det känns lite ombonat och mysigt med mattan. Taket är rejält så det mesta håller sig torrt ändå därunder.



Blomlådorna de avlånga är av pil eller rotting. Jag har köpt dem på plantagen. De fanns i alla varianter och storlekar. De är skitfina. Lite gråaktiga. Har ett gäng runda och fyrkantiga med handtag jag tänkt ha örter i att placera nära grillavdelningen senare.



Jadu jag vet inte riktigt när vi kommer ner. Vi jobbar fjorton dar efter midsommar och sedan har vi fyra veckor att göra nada på. När vi ledsnat på att vara hemma är det tänkt att snurra runt. Hoppas ni är hemma då.



SJÄLVKLART hjälper jag dig att piffa ute på altanen. Jättegärna! Men Viveka, helt ärligt... tror inte du behöver någon hjälp. Du gör ju så fint själv:)



Då var det bara ett vårtecken kvar då! Det var det för denna gången. Roligt har det varit, även fast jag slarvat lite.



Kraaaaaaam till dig.



/ Maria

2010-05-24 @ 20:56:16
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: A House With A View

Åh vilka fina tulpaner! De gör sig verkligen i din fina rabatthörna!



Kramizar aka

2010-05-24 @ 21:11:15
Postat av: Lisa

Ja, vi har också nästan sommar, och syrenerna är bara en tidsfråga innan de slår ut!

Så vackert det är i din trädgård! Ljuvligt med dessa försommarblommor!

Kram

Lisa

2010-05-24 @ 22:05:09
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Aggie

Jamen, visst är det för sorgligt att det går mot sitt slut med vårspaningen.....jag tycker det är förfärligt.....vad skall vi ta oss till.....tänk all tid som blir över, skall jag bara sitta på altanen och glo, nu då, sen....?



Du får helt enkelt hitta på nåt nytt! För idéspruta är du helt klart, det har jag förstått. För länge sen.



Spana efter hösttecken.....nä, det lät inte så kul.



Och den här gången överträffar du dig ju själv med bilderna, du milde så fina! Den där stjärnflockebilden går inte av för hackor.....urläcker...måste hitta ett hål här i berget och fylla med jord, dra till handelsträdgården och skaffa en. Vit var ovanligt läckert.



Jag skall lägga in tävlingen hos mig, självklart, om jag hinner ikväll, annars i morgon.



Storkram

Aggie



2010-05-24 @ 22:37:10
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Eva Linnea

Hej! Jag missade att det faktiskt är en måndag till i maj och trodde det här var den sista. Men du ska ha STOR tack i alla fall!

Kram EL (Uppland)

2010-05-24 @ 22:47:12
URL: http://haxorochanglar.blogspot.com
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Verkligen ljuvliga tulpaner.

2010-05-24 @ 22:53:58
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Vivi

Hej vännen!

Åh så snällt att vi är välkomna och hälsa på, vi har inte planerat sommaren än, men läge är kanske när det är dags för brakmiddagen? hehehe lycka till nu! Vi får se, jag vill ju alltid åka neråt skåne som du vet, kanske om Peter och jag ska ta en tur själva, vill åka till köpenhamn med, skulle vilja bila lite i Danmark faktiskt men har inget planerat, det måste väl finnas någonstans att spontanbo i Danmark om man är ute och åker på vägarna? Kram så hörs vi Vivi

2010-05-25 @ 07:50:39
Postat av: LissenTo

Underbar tid vi har nu.

Visst njuter man.

Ha det gott. //Lissen

2010-05-31 @ 15:54:31
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Solåkra

Stort tack för ditt initiativ med vårteckensutmaningen. Tack vare den har jag lärt känna en hel del nya bloggar och fått nya bloggvänner. jag hoppas innerligen att du gör en vårteckensutmaning nästa år igen.

2010-05-31 @ 17:18:34
URL: http://solakra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0