Vilken röra...

Vi har länge funderat på vad vi ska göra med vår tvättstuga/groventré. Som det ser ut nu, så är alla skåpen utan luckor och man ser både ftx:en och centraldammsugaren. Rörigt och fult.

Man ser inte riktigt hur rörigt och tråkigt det ser ut på denna bild, men det i alla fall här vi ska fixa till..

Vi fick en genial idé. Vi flyttar in extrakylen i förrådet bredvid kakelugnen, så blir det lättare att bygga in skåpen i grovntrén. Sagt och gjort. Visst ser det bra ut. Där inne. För att få in kylen var vi tvungna att ta ut allt som innan fanns i förrådet.

Och då blev det så här i vårt vardagsrum... Suck.
Men vi höll på hela dagen i går och idag kan man inte se att det var kaos igår:)

Idag har jag använt en av mina fina födelsedagspresenter. En jättefin kakform, från Blå Elefant, där min syrra jobbar. De har mest leksaker och inredning till barnrum, men även lite kalasgrejor och bakgrejor. Denna härliga form är av ett speciellt material så att kakorna blir kanonfina.

Vi gjorde en mjuk pepparkaka, det doftade gott i hela huset.

Det syns väldigt dåligt på bilden, och kanske hade kakan blivit ännu finare om det var en mörkare kaka, tex chokladkaka, men denna blev fin den också.
Nu ska jag gå och ta en bit kaka och en kopp te. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hann ni verkligen få undan allt det idag! Duktigt!

Nu vet jag vad du skulle ha sockret till...

Kakan ser jättemumsig ut!

Kram!

2010-10-31 @ 23:44:20
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, vad gör väl lite röra om det sen blir ett lyft!

Säkert blev det jättefint efter omflyttningen!



Kakan ser verkligen läcker ut och vilken härlig form!

Ha en fin vecka!

Kram

Lisa

2010-11-01 @ 07:42:54
Postat av: Caroline

Ordning och reda är skönt att ha, men det har man inte alltid... Mjuk pepparkaka. Tack för påminnelsen, det blir det till att baka hos oss snart!

2010-11-01 @ 08:52:43
URL: http://mininspiration.blogspot.com
Postat av: Aggie

Röran ser trots allt lite välorganiserad ut och tänk när man kommer på andra sidan projektet, det är då det är så himla skönt. Förmodligen har du några jättebra idéer igen!

Kakan såg väldigt fin och god ut. Visst känner man sig lite pysslig när man fått till något bakat så där?!

Aha, din syster arbetar på Blå Elefant, det har hänt att jag köpt leksaker på nätet därifrån! Himla fin affär!

Kram

2010-11-01 @ 09:51:11
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Karin Handin

Åh jobbar din syrra på Blå Elefant? Min syster bor i Tegelbruksområdet, det nybyggda. Jag brukar titta förbi butiken varje gång jag är och hälsar på, de har jättemycket fint till barn!



Vi vill självklart se efterbilder på hur fint det blev i förrådet!



/Karin

2010-11-01 @ 10:50:02
URL: http://hostosabiten.blogspot.com
Postat av: Veronica

Underbar kak form! Kakan ser även väldigt god ut:) Omflyttning/ombyggning leder ofta till kaos men det bli ju så bra efteråt, som kontrast till kaoset.

//veronica

2010-11-01 @ 22:10:01
URL: http://klipphojden.blogspot.com
Postat av: Aggie

Om du/ni skulle komma hitåt, så tveka inte, hör av er och vi kan "go housecruising" eller vad det kan kallas, men ALLA hus är inte fina, det är dom inte. Det finns massor av hus med eternitplattor på också och fula hus och andra hus.....Och sen finns det en del nya områden där det byggs jättefina hus uppe på bergen med milsvid utsikt över havet.....

Ni är välkomna till vårt enkla tjäll!

Kramar

2010-11-02 @ 11:24:50
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Brunkullan med mosipperötter

Hej!

Ja det är så spännande, och även om det i slutändan kanske inte alls blir något bygge så är det roligt att bara drömma. Vi får väl se vad banken säger....håller tummar och tår



Bilden googlade jag fram, och där jag hittade den stod att det var ett willa nordic, men nu när du säger att det är ett karlson hus, så vet jag ju det redan..jag har ju faktiskt spanat in hemsidan;) Slarvigt av mig att inte komma ihåg det!



Ska ändra länk till bilden:)

Susanne

2010-11-04 @ 14:33:55
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Jennie

Det gäller att man inte tröttnar halvvägs in i rensningen:)

Vilken fin gungstol i det tidigare inlägget. Jag kan riktigt se framför mig hur härligt det är att sitta i den en sommarkväll, insvept i en filt. Skulle göra sig bra på vår framtida porch.

Kram Jennie

2010-11-04 @ 23:01:57
URL: http://skogslunden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0