Vinnare!!!

Det var verkligen svårt att välja vem som skulle vinna. Vi har fått in så många fina motiveringar och det har varit en fröjd att läsa dem. Men efter en del samarbete, och en del enväldigt arbete, har juryn kommit fram till följande:

 

Förstapriset går till Projektvilla som har skrivit så här i sin motivering:

 

KarlsonHus är utan tvekan den husleverantör med flest vackra hus enligt mig och jag är säker på att många många många andra håller med mig. Det är inte det viktigaste när man beslutar sig för vilket hus man vill lägga sin tid och pengar på utan det är många faktorer som spelar in som pris, miljö, detaljer m.m. Det otroliga med Karlsson hus är att de har allt detta. I deras prisvärda standardpaket ingår de detaljer man får betala extra för hos de flesta andra husleverantörer, de gör energisnåla hus och priserna är inte överdrivna.

Stora lusthuset Torsjö från Karlsson hus är det huset med det lilla extra, det hus som gör en lycklig som ägare, men också det hus som får förbigående att känns sig varma inombords. Jag har aldrig sett ett hus utstråla värme och kärlek som Stora lusthuset. De lyckliga som beslutar sig för detta hus kommer garanterat alltid att känna sig hemma.

Stora lusthuset skulle jag vilja bo i .... :-)

 

De två andrapriserna gå till:

Villa Skogslunden och Hannieboo

 

Villa Skogslunden skrev så här:

Här är det hus jag föll för:
Motiveringen:
Vi letade efter ett New Englandhus som kunde smälta in i den svenska kulturbygden. I Newport hittade vi det. Amerikansk östkust möter svensk tradition i ett mycket lyckat äktenskap. Huset har New Englandstilens fräschör i perfekt balans med svensk byggtraditions gedigna detaljer. Det är tidlöst. Newport är inte bara ett hus. Det är ett hem.

och Hannieboo skrev så här:

 

Jag har alltid älskat hus i gammaldags, klassisk och lantlig stil, tänk Madicken och lite Bullerbyn så är vi hemma. Mitt favorithus från KarlsonHus är Mälhamra:

Varför har jag valt det här huset? Inte så svårt att förstå tror jag!  Jag älskar proportionerna, det harmoniska utseendet med precis lagom mycket snickarglädje och fina detaljer. Jag har en förkärlek för de där små fönsterna i det förhöjda vägglivet, de är så charmiga! Jag gillar klassiska hus som har karaktär utan att vara alldeles för överpyntade och överarbetade, och det tycker jag passar in perfekt på Mälhamra. Verandan är ju helt underbar! Tänk ett glas iskall saft, en nybakad kanelbulle och en god bok i hängmattan en solig sommardag utanför detta huset... Ett stort lantkök, kryddträdgård utanför köksfönstret, ljusa trägolv, pärlspont... Och för att sätta min egen personliga touch på det hela, en glänsande flygel i biblioteket såklart!

 

Maila till mig på [email protected] så ska jag skicka priserna.

 

Tack för gott samarbete Katta och Tina!!

 

Och tack alla ni andra som var med och tävlade. Det var många av er som var riktigt nära att vinna, det var väldigt svårt att utse vinnare!


Kommentarer
Postat av: Hem o Hav

Stort Grattis till vinnarna :)

Kram Katta

2011-02-02 @ 21:02:36
URL: http://www.hemohav.blogspot.com
Postat av: Petronella

Attans då, men ett stort grattis till vinnarna! Riktigt bra motiveringar och 1:a prisvinnaren har ju riktigt god smak ;) Kram Petronella

2011-02-02 @ 21:07:13
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com
Postat av: Johanna

Nej vad roligt! Tusen tack! :D

2011-02-02 @ 21:58:21
URL: http://hannieboo.bloggplatsen.se
Postat av: Linda Griffin

2011-02-02 @ 23:17:29
URL: http://www.lindagriffin.se
Postat av: Linda Griffin

Grattis till alla vinnare! :)

2011-02-02 @ 23:17:53
URL: http://www.lindagriffin.se
Postat av: Aggie

Jag gratulerar vinnarna, det var dom värda, dom har ju verkligen ansträngt sig och fått till bra motiveringar.

Hej svejs

Aggie

2011-02-03 @ 00:09:21
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Petronella

Gulle dej :) Kram

2011-02-03 @ 12:26:02
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com
Postat av: Jennie

Jihaaaaaa vad roligt!!! Tusen och tusen tack!

Mail kommer på direkten.

Kram Jennie

Åh, vad roligt!

2011-02-03 @ 12:26:42
URL: http://skogslunden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0