Underbara The Lodge

Som en del av er säkert minns så åker Micke och jag alltid någonstans när vi har bröllopsdag. För två år sedan var vi på underbara The Lodge på Romeleåsen. Där är så vackert, och stället är så fantastiskt att jag gärna skulle vilja åka dit igen. Nu har de en tävling på The Lodges Facebookgrupp som går ut på att man ska bjuda in så många som möjligt till tävlingen. Klicka på länken och gör det du också. Jag kan garantera en fantastisk upplevelse.

Receptionen och restaurangen ligger där den gamla våffelstugan låg, om nu någon mer än jag kommer ihåg den.

Hotelldelen ligger precis intill. Visst är det läckert med New England-stilen på allt!

Vårt rum hade dörren längst upp till vänster på denna bild.

Bekväma sängar och härligt prassliga lakan!

Liggande vit träpanel går alltid hem hos mig.

Snygga förvaringsmöbler

Fräscht badrum

Det finns en del småhus också och välskötta planteringar därimellan.

Gången utanför vårt rum. Jag gillar den blågråa färgen i kombination med trä och vitt. Riktigt stilfullt!

Och eftersom Romelåsen är en hög punkt i SKåne så blir det en fantastisk utsikt, både från entrébalkongen

Och från fönstret på vårt rum.

Breda trägångar att förflytta sig mellab byggnaderna på.

Altanen så som den såg ut då, för två år sedan, jag tror att de har byggt om där nu.

Underbar utsikt även här. När vi var här, så började vi med afternoon tea på altanen, det var så himla gott och mysigt.
Sedan åt vi en middag som var så delikat att jag glömde ta bilder på den. Jag minns att serveringen var så läcker, man fick mat i glasburkar, i porslinskålar, i något som liknade vaser, på skärbrädor, ja på alla sätt utom de traditionella.

Inne i Loungen var det samma New Englandstil som i resten. Här kunde man sitta med en liten drink eller sitt afternoon tea.

Man kunde faktiskt se ända till Lund.

Sedan gick solen ner

och månen upp...

Ja vad kan jag säga, mer än att om ni får möjlighet ska ni besöka detta underbara ställe!

Kommentarer
Postat av: Aggie

Verkar klart värt en extra resa!

Aggie kramar

2011-06-22 @ 08:10:32
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Caroline

New England we like!

2011-06-22 @ 10:53:12
URL: http://mininspiration.blogspot.com
Postat av: Marika

Oj vilket fint ställe! Förstår att du vill tillbaka. Jag får nog spana på den f-book gruppen...;) //Marika

2011-06-22 @ 20:20:14
URL: http://design-minlycka.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Oj, vilken jobbig vecka du haft! Skönt att dt blev bra till sist. Studentfesten ser ju helt sagolik ut.

Liksom lodgen. Vilket ställe!

Disa får även denna lilla valp heta. Hon heter på pappret Gleida, som betyder glädje på isländska, vilket iof vore passande. Men dotten hade ju ställt in sig på Disa och sytt och skrivit det på allt möjligt, så nu fick det bli så:)

Kram Jennie

2011-06-22 @ 21:50:39
URL: http://skogslunden.blogspot.com
Postat av: Jenny

Tjenahej



Roligt att se dig idag, blev lite orolig när du inte bloggat på länge. Skönt att det verkar ha lugnat ner sig lite för er nu!



Vi har börjat flytta ner lite saker i stugan. Gör oss beredda att leva på 70kvm ett tag asg



kram

2011-06-22 @ 22:33:52
URL: http://www.villahemmet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0