Husbygget i Beddingestrand går också framåt..

I förra inlägget skrev jag att "vi" bygger hus i Kävlinge. Jag menar inte att vi, vi i familjen, bygger hus och ska flytta, utan att vi har sålt ett hus, i egenskap av återförsäljare för KarlsonHus, och det byggs i Kävlinge. Vi har också sålt ett hus i Beddingestrand, och det går också framåt.

Från trädgårdssidan.

På sidan ska det vara en porch, och här håller Filleo ch Micke på att lägga taket. Det är en del trixande och sågande för att få det rätt.

Råsponten ska sedan täckas med först papp och sedan med plåt.



Porchen blir ung 8 x 3 meter. Många härligs sommarkvällar kommer nog familjen att spendera där. Har man tur får man prova att ta ett glas vin där någon gång:).

Kommentarer
Postat av: Pappa

Skall nog åka och kolla i morgon fm

2011-03-23 @ 22:30:27
Postat av: pappa

Skall nog åka och kolla i morgon

2011-03-23 @ 22:31:40
Postat av: Aggie

Är det Micke som inte har jacka på sig? Han kommer att bli förkyld. Nu är det inte jag som liksom säger det utan Peter skulle ha sagt det om han hade sett det. Inte klä av sig på våren, då blir man sjuk.....vilka hus ni bygger.

Just nu är jag lite trött och såg på Bloglovin att du först hade skrivit att huset går framåt och i mitt nuvarande tillstånd sitter jag här och fnissar, det var roligt.....

Jag går och lägger mig nu!

Kramar

2011-03-23 @ 22:46:17
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Vilken rolig bild med både din och Mickes skuggbild!

2011-03-24 @ 00:11:05
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Sonja Sell fran Tyskland

Vad roligt att du numera skriver om husbygget igen. Jag längtar efter mer av dessa bilder! Även om det inte är Famijen Guldas egen hus undrar jag hur mycket Micke engagerar sig personligen som hantverkare. Ingar även detta i priset? Genial!

2011-03-24 @ 08:35:09
Postat av: Micke O

Vi var nere och tittade i lördags - jättespännande! Funderar på ett pilstaket på framsidan

2011-03-24 @ 08:43:27
Postat av: Aggie

Status: här tog Peter av sig mössan i tisdags. När han var ute, alltså. Igår: förkyld! Så är det ser du! Men jag håller på din teori, men det är det inte alla som gör......Kram

2011-03-25 @ 11:55:29
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Micke får ta på sig en jacka och sedan kan jag glatt konstatera att ni SNART har lika många inneboende katter som mig! En egen liten kattkoloni håller en ständigt alert och busy. Såna små gryn...

2011-03-25 @ 13:11:43
Postat av: Maria-Isabel

Ifall du inte listade ut vems förra meddelande var... kattsamlaren från Lund.

2011-03-25 @ 13:12:48
URL: http://vintagemorrhar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0