Valv i Domsten

KarlsonHuset som byggs i Domsten norr om Helsingborg ska ha källare under hela. I veckan har de gjutit valvet, dvs det man i vanliga fall kallar grunden, det som emtréplanets golv kommer att ligga på, som samtidigt är tak i källaren. Jag har alltid undrat hur man gör det, men tyvärr har jag bara fått bilder att titta på, så jag fattar fortfarande inte riktigt...

det är mycket jag inte fattar kan man säga...

Detta förstår jag, avloppsledningarna ska luta och det kollar man här.

De jobbar och sliter för att få det bra. Huset kommer om lite mer än en vecka, så det gäller att allt är klart! Å vad det ska bli kul att se detta hus när det kommer på plats.

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Skönt att det ordnade sig med det här huset till sist!

Kram!

2011-05-29 @ 17:35:25
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0