Kyckling nuggets från Ica Matkassen

idag gjorde vi Chicken nuggets från kassen. Tyvärr hade Max råkat använda all kålrot och all fänkål när han gjorde hamburgarna häromdagen, så vi fick göra en egen "vanlig" sallad. Och så tog vi faktiskt potatis i ugn i stället för ris. Jag gillar ris jättemycket, men jag vill gärna ha en sås att hälla på riset, och här var mer typ en dippsås.

Kycklingbitar, panerad i polenta. De fick en härlig yta när man stekte dem.

Min portion, med sallad, potatis, kyckling och den goda såsen, gjord på creme fraiche, mango chutney, sambal oelek och lite curry. Curryn gjorde susen tycker jag. Vi brukar göra någon liknande sås till grillat på sommaren, men curryn lyfte den ett steg till. Ytterligare en god middag.

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Den där såsen verkar jättegod! Den ska jag prova!

Kram!

2011-11-03 @ 22:25:13
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Aggie

All maten ser jättegod ut! Och mycket nytt, i alla fall för mig. Som åt ärtsoppa igår.

Kramar från dimman!

2011-11-04 @ 11:30:12
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0