Onsdagsmiddag från Ica matkassen

I går var Micke och jag borta hela dagen och vi fick mumsig middag hos svågern och svägerskan i Halmstad. Då var det perfekt med kasse. Jag bara sa till barnen att de skulle välja en rätt och laga till den till sig. De valde hamburgarna och det hade gått bra och de gillade maten. Tyvärr kom de inte ihåg att ta någon bild så det får bli bildlöst.
Det var Max som gjorde maten i går, och idag när jag kom hem från jobbet stod Josefin iköket och fixade. Hon valde att göra orientalsik kikärtsgryta med majsbröd. Man gjorde degen till bröden, lät dem jäsa och sedan stekte man dem å spisen. De var goda och mäktiga.

Grytan var mustig och jättegod. En riktig höjdare om ni frågar mig.



Och helt vegansk mat, kom vi på, inget animaliskt allt. Det är inte ofta det blir så.

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Vilka matlagarna ungarna har blivit! På det viset är ju matkassar jättebra,,,

Kram!

2011-11-03 @ 09:47:59
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag äter vegetarisk mat varje dag trots att jag inte är vegetarian. Mycket nyttigare och framförallt mycket godare!

2011-11-03 @ 14:29:42
Postat av: Nina

Ser väldigt gott ut tycker jag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0