Tisdags- och onsdagsmiddag

I går åt vi veckans pastarätt. jag gillade den jättemycket, aubergine, tomat, kyckling, bacon mm, och självklart hade vi lite parmesan till, det förhöjer alla pastarätter, nästan.

Mycket basilika var det också i denna rätt, det gillar jag.

Idag, tisdag, åt vi vitkålspanna.
Jag gillar vitkål, när den är stekt, men jag köper det aldrig själv, så detta var en bra rätt för mig. Den kommer jag att göra igen, eller rättare sagt varianter på den. Men konceptet vitkål och köttfärs stannar i vårt kök. Kanske ska jag tom göra koldolmar någon dag.. SOm ni ser har vi sås till maten, kan inte tänka mig att äta kokt potatis utan sås. Det var ju inte lätt att svänga ihop en brunsås eftersom där inte var något att göra den på, men jag gjorde en nödsås, med lök, lagerblad, buljong, soya, mjölk... ja ni fattar. Bättre än inget.
Helt godkända middagar.


Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Kåldolmar, mums!

2011-11-17 @ 00:54:54
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Caroline

Pastan såg riktigt god ut, måste prova !

2011-11-22 @ 00:40:56
URL: http://carolinenorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0