Torsdagsmiddag och julbock

Här blev det thaimat från kassen. Egentligen är ju thaimat så mycket, men när jag säger thaimat, så tänker jag på currygrytorna. Ojoj vad gott det är, och så många olika varianter vi har gjort genom åren. Från kassen blev det med fisk, vilket fi faktiskt inte provat tidigare. Vi tog lite extra lax eftersom Vincent (systersonen) tyckte att det verkade vara så god mat här att han stannade trots att hans familj gick hem:).

Precis som i Thailand med champinjoner och hela små tomater. Lime i var nytt för mig, det tog fram en smak som är väldigt typisk thailändsk. Gott och nyttigt!

Jag följer ju en del bloggar, är ganska dålig på att skriva kommentarer till er, men många av er vet att jag är där ändå, tror jag. Jag har ju följt vissa bloggar i många år. Tex It's a house som handlar om ett fult gammalt lägenhetshus som familjen bygger om till  ett underbart bostadshus. Jag är alltid lika fascinerad över hur många idéer de har och hur mycket bra saker de kan göra själv. Och så kul att hämta inspiration från dem. Nu i veckan gjorde de en julbock. Jag blev sugen på en julbock redan förra året, så nu när de till och med la ut en beskrivning, tänkte jag att det skulle bli av.
Micke och hans lärling Philip fick uppdraget (förvånande??)

Här är bild på I's a house bock, som de hade att gå efter.

Kroppen

Philipp sågar

Färdig bock. Nu ska vi bara få tag i granris att klä den med.. växer ju inte så mycket gran här.. få se om jag kan hitta det någonstans.
I skrivande stund står det tre bockar utanför mitt fönster. Söta!

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Fiiina!

2011-11-18 @ 11:37:36
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Vivi

Men så kul vad fina! Hm jag har ingen bock men granris....tänk att det ska vara så, det ingen annan har vill man ha eller behöver man...ha en bra helg! kram

2011-11-18 @ 12:22:05
Postat av: Aggie

Oh, så fin, med granris på kommer den att bli jättefin. Kan man inte göra en mullig en, med tallris?

Thaimat är gott!

Kram

Aggie

2011-11-18 @ 12:32:49
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Lena

Hej har läst din blogg ett tag och blir alltid inspirerad(som hos alla andra bloggare). När jag ser att du ska göra en julbock kan jag tipsa om hur jag gjorde min. Den är ju inte riktigt äkta men jag behöver bara göra en. Jag tog nämligen en plastgran och slakta den i mindre kvisar. Den är hållbar år från år.

2011-11-18 @ 12:57:40
Postat av: Hemma hos Katta

Hej på er på Humlebacken!



Mmm, grytan ser supersmarrig ut! Tycker alltid jag blir jätteavundsjuk på rätterna den vecka vi inte har matkassen. I-landsproblem! =)



Bockar är såå fina såhär inför advent och jul! Att klä den i granris är jättefint och annars är även lingonris eller bobux superfint!



Kram /Katta

2011-11-18 @ 13:41:49
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: It's a house

Men åh vad glad jag blir att ni fick glädje av mitt inlägg å så kul att se att min bock får syskon runt om i landet! Kram och en fin helg till dig!

2011-11-19 @ 10:35:14
URL: http://www.itsahouse.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0