Mer semester

Helgen som gick var vi i Italien. Och njöt!

Vi var och hälsade på kompisar som bor i Modena.

Jag gillar konstruktionen med fönsterluckor som går att vika för att släppa in luft utan att släppa in sol. Och så kan en liten gumma titta ut också.



En runda i saluhallen är ett måste när man besöker en ny stad!













På lördagen var det loppis på torget. Oj så fina saker, men det var inte direkt billigt..



Härlig blandning av gamla fynd.

Och så fanns det ju en och annan sak som jag inte var så förtjust i... :)

Vi åkte ut till en gård på landet utanför Modena, gården hette Hombre och där fanns kor, osttillverkning och ett bilmuseum. Något för alla, alltså.



Söta kalvar

Stora kor.

Korna hade en snurrande rulle att klia sig mot.

Ett monument för att vi inte ska glömma människornas dumhet.

Gamla vackra traktorer stod på rad utanför ladan med bilsamlingen











Ett bilskelett









Och så till det jag tyckte var allra bäst, parmesanen!!

Här ligger de och lagras.

Och här står den lille farbrorn som sålde ostarna.

Kanske blir det mer bilder en annan gång, nu får det räcka för idag.

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Gulligt med gumman som kikar ut!

Så mycket ni hann med! Men jag vill se fler bilder!

Kram!

2011-09-08 @ 00:17:14
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Caroline

Så härligt, så många fina miljöer, förutom den där stora möbeln då!

2011-09-08 @ 10:02:48
URL: http://mininspiration.blogspot.com
Postat av: Aggie

Uuuh, så underbart, såna helger är guld värda och så mycket fint ni hann se!



Men varför, varför har vi inga saluhallar här hemma (jaja, det finns väl ett par tre stycken i storstäderna) med mat som är värd namnet, utan som här inmosade i en massa plast.....och det värsta, ibland med texten "Obs! kort datum"......Så får man se sådana här bilder.....



Den lilla gumman har det bra där i sitt fönster, så skulle jag kunna tänka mig att sitta och iaktta världen utanför, medan jag satt där med mitt handarbete i min svart klänning...



Aggie kramar



2011-09-08 @ 12:01:07
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: vivi

vad mycket fint ni har sett! Ja parmesanostarna är imponerande tycker jag! kram kram Vivi soltorp

2011-09-08 @ 12:42:47
Postat av: Mari

Oj vad härligt det ser ut där i Italien!

Jag har alltid velat åka dit, men det har inte blivit av...

Vilket grymt ställe med nåt för hela familjen!

Gillade traktorerna!

Fönsterluckorna var riktigt fyndiga. Söt gumma också. :)

Mari

2011-09-08 @ 21:11:08
URL: http://majra1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0