I nästa hus

Blir så sugen på att bygga nytt hus.. inte för att jag inte trivs i vårt, men för att det är så himla kul och för att jag vet en del saker som hade blivit ännu bättre. Köket tex. Nu har vi ju liksom inside i den branschen och har hittat sååå många coola saker att ha i ett kök. En del av dem ska vi ha i butiken, men inte allt.
I veckan var vi på grundutbildning på Miele, vilket kändes väldigt bra. Vi fick lära oss lite grunder och så, vi ska nämligen bli en Miele Studio. Så ska ni ha Miele, så vet ni vart ni ska vända er.:)
Miele har verkligen fantastiska produkter, jag är helt såld.

Jag älskar denna häll som har vred istället för touch-kontroll. Visst är det läckert!

Och bredvid den vill jag ha en induktionswok. Inte för att man wokar så ofta, men den kan ju användas till allt möjligt.  Så häftig!

Integrerad kaffemaskin. Underbart!. En sådan ska vi ha i butiken. Välkomna in på en kaffe lite då och då!!

I nästa kök vill vi ha två sådana här... 75 cm bred, kyl och frys. Fattar ni vad bra med plats. Vill vill vill vill vill... :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Vi håller på att planera för en renovering av vårt kök (håller på att titta på olika alternativ både vad gäller kök och vitvaror) så det är väldigt roligt med köksinlägg här i bloggen! Kommer ni att sälja fler märken på vitvaror än Miele? Mvh Linda

2012-02-12 @ 16:50:40
Postat av: Vivi

2012-02-12 @ 19:35:38
Postat av: Aggie

Ja, men vem vill inte ha och ha och ha....Den yngre generationen (guddottern med man) har bara Miele och kan inte tänka sig något annat, dom tycker det är överlägset bra.

Och jag, jag vill fortfarande ha en AGA spis. Sorry, men det är vad jag vill och jag vet inte riktigt när den försvann ur vår planering.

Så, jag vill också ha ett nytt hus även om jag trivs och där ska det vara AGA och så tar vi breda kylar och frysar från er butik, tack!

Kramar

2012-02-12 @ 22:06:50
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Vivi

Ja visst är dom härliga Mieles produkter! Jag har levt med dom i snart 6 år, och är supernöjd, det finns så många enkla funktioner som man har tänkt på som underlättar vardagen, bara det att det lyser i torktumlare och tvättmaskin när man plockar i och ur, larvigt kanske men det underlättar faktiskt....jag bara älskar Miele!

Lycka till och vad roligt för er! kram Vivi

2012-02-13 @ 07:47:19
Postat av: Aggie

Jag håller med dig helt och hållet om det där med AGA spisen och anledningen till att det ingen blev var nog just det att den alltid är varm och huset var ju tvunget att ha ett värmesystem och då kom allt på skam så att säga. Naturligtvis hade inte priset någon som helst inverkan på vårt beslut....hhrrrmmmmm......

Nä, man ska nog ha ett dragigt brittiskt hus utan "centralvärme" om den ska fylla sin rätta funktion.

Men dom är häftiga och snygga, det tycker jag fortfarande. Men jag är glad som vi har det, det fungerar över förväntan.

Kramar

2012-02-13 @ 15:03:25
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Linda

Det verkar som om man skall satsa på Miele och om ni inte bara levererar inom ert närområde så kanske jag hör av mig då det blir dags (vi är bara i planeringsstadiet än så länge och vet ännu inte hur kökslayouten kommer att se ut). Måste dock erkänna att jag drömmer om en bred spis från Ilve men vi får se vad vi får plats med. Mvh Linda

2012-02-13 @ 16:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0