Köksbutiken

Jag ställde ju en liten fråga om namnidéer till vår nya kombinerade kök- och husbutik. Tack för förslag.

Tim och Anna har tänkt så här: Humlebacken Classic. Humlebacken Premium. Humlebacken Exclusive. Dessa kan också kombineras med Living. Humlebacken Fine Living är en annan variant.
Gillar Humlebacken Premium bäst av dem, tror jag. Humlebacken Preemium Living låter trevligt, men lite långt.

Karin säger Humlebacken HOME. Tycker nästan att det är bäst hittills.

Tina säger Humlebacken Cuisine, men det tycker jag blir för mycket kök och för lite hus..

Sonja tipsar om en köksbutik utanför Beddinge, den är faktiskt underbar, kanske kan man ha lite sånt i vår butik också.

Paula säger att hon inte tycker att man ska blanda engelska och svenska ord i namnet, och föreslår därför "Hemma med/hos Humlebacken" eller "Humlebackens hem". Men jag tror nog inte att jag riktigt gillar det.. då får det nog bli något annat än Humlebacken i namnet.. Ja, det är inte lätt det här..

Sedan vill jag passa på att tipsa om att man nu kan följa "Villa Essius" på facebook. Familjen kommer att bygga en  Humlebackenvariant i Ljunghusen. Spännande att följa.



Kommentarer
Postat av: Karin

Vad roligt att du gillade mitt förslag!



:)



/karin

2011-11-07 @ 17:37:10
URL: http://www.stylebymom.se
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Jag tyckte också bäst om Humlebacken Home...

Kram!

2011-11-07 @ 18:02:06
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag gillar också Humlebacken HOME. Tror även det kom upp hos oss, men vi spånade vidare på de andra. :o)

2011-11-08 @ 00:30:18
Postat av: sandra - mamma till niklas & nora

Humlebacken låter jätte fint :)



Ha en kalas bra dag!!!

2011-11-08 @ 09:58:28
URL: http://mammansandra.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken känsla vill ni förmedla Viveka? Vilken målgrupp vill ni nå? Det är mycket lättare att veta vilka håll ens tankar ska gå om man vet vad ni vill förmedla med ert namn. Har du och Micke kommit på andra namn som ni funderar över?

/Anna

2011-11-08 @ 11:04:16
Postat av: Pernilla

Eller förkorta det till HumleHem

2011-11-08 @ 14:21:15
Postat av: Petronella

Hojt!



Men varför inte Humlebacken i namnet? Det är väl bra, inarbetat dessutom. Humlebackens hem&kök eller om det blir för långt Humle kök & hem, Humle kök & hus, Humle hus & kök, som Pernilla föreslog. Humlebacken home är ju fint men redan taget av flera tex Gant home, Canada Goose home ?!



I vilket fall, jättelycka till. Ni har verkligen hittat ert toppenjobb :) Kramar P.

2011-11-09 @ 11:05:49
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com
Postat av: Tim

Jag håller med angående Humlebacken Home. Fint men använt. Electrolux Home. Siemens Home.

2011-11-09 @ 21:12:16
Postat av: Sonja Sell fran Tyskland

Visst är ordet ...HOME redan använt av fler företagen, men det betyder a andra sidan att man redan vet att det funkar och att man passar i vissa hänsyn i "rastern". Det är inte nödvändigvis nagoting man maste bryr sig om. Men: vill du passa i rastern?

2011-11-10 @ 09:16:53
Postat av: Louise Flensburg

Grattis, vad kul med köksbutik också och köken är helt underbara! Hoppas man får nöjet att installera ett sådant någon dag. Tycker "Humlebacken Home" är perfekt, för det är själva känslan av ett genuint hem ni förmedlar!

2011-11-10 @ 13:57:23
Postat av: emmelie

Underbart!



Kika gärna in på min FOTOBLOGG, SagaPhotos! :)

2011-11-10 @ 21:52:53
URL: http://sagaphotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0